طراحی تراشه ARM همراه با کدهای اولیه به استارتاپ‌ها واگذار می‌شود

رسانه کلیک - امسال سال سختی برای شرکت‌های سخت‌افزاری بوده و تازه تاثیرات اصلی شیوع ویروس کرونا بر بازارهای جهانی مشخص شده است. شرکت آمریکایی ARM امیدوار است با ارائه دسترسی به حدود 75٪ از نمونه کارها، روند طراحی تراشه‌های خود را به صورت رایگان در اختیار متخصصان جدید و استارتاپ‌ها قرار دهد.

طراحی تراشه ARM همراه با کدهای اولیه به استارتاپ‌ها واگذار می‌شود

این کمپانی شرکت اصلی سازنده تراشه‌های اپل، کوالکام و سامسونگ است و اقدام آن‌ها نشانگر گسترش برنامه‌های سطح باز شرکت است. در این برنامه، شرکت Arm دسترسی به IP خود را برای شروع مراحل اولیه طراحی باز می‌کند.

این در حالی است که شرکت‌های بزرگ جهان برای طراحی تراشه‌های خود هزینه‌های زیادی می‌کنند اما سپردن کار طراحی تراشه‌ها به استارتاپ‌ها هزینه کمتری خواهد داشت.

از طرفی نیز امروزه فعالیت‌های نوآورانه و شرکت‌های فعال در آن در اولویت هستند و ایده‌های درخشان از دل همین استارتاپ‌ها ظهور می‌کند. همچنین استارتاپ‌های زیادی تمایل به همکاری با ARM دارند تا راه ورودشان به سیلیکون ولی هموار شود.

این یک پروژه خوب و فرصت مناسب برای استارتاپ‌های جوان و آینده‌دار است. البته ممکن است ARM این کار را به دلایلی از صمیم قلب انجام ندهد؛ دلایلی مانند کندی و زمان‌بر بودن این کار می‌تواند روند رشد این شرکت را تا حدودی متوقف کند.

علاقه‌مندان می‌توانند از اینجا به لیست کامل IP موجود دسترسی پیدا کنند. شرکت ARM معتقد است که ایجاد دسترسی به IPها برای استارتاپ‌ها می‌تواند به شرکت‌ها کمک کند تا فرصت بیشتری برای فعالیت در بازار داشته باشند.

ارسال نظر