حرکت انقلابی چین در به زیر کشیدن فناوری آمریکایی | جایگزینی 50 میلیون کامپیوتر آمریکایی

دولت چین دستور داده که سازمان های دولتی و شرکتهایی که سرمایه گذار آنها دولت هست، باید تمام کامپیوترهای خارجی خود را تحویل دهند و کامپیوترهای ساخت داخل رو با آنها جایگزین کنند.

حرکت انقلابی چین در به زیر کشیدن فناوری آمریکایی | جایگزینی 50 میلیون کامپیوتر آمریکایی

حرکت انقلابی چین در به زیر کشیدن فناوری آمریکایی | جایگزینی 50 میلیون کامپیوتر آمریکایی

دولت چین قرار هست این حرکت انقلابی را که با هدف رهایی از سیطره فناوری آمریکایی در چین صورت می گیرد، طی دو سال آینده انجام دهد و گفته می شود در این پروسه حداقل 50 میلیون کامیپوتر با نمونه های داخلی جایگزین خواهند شد. این اقدام در پی افزایش تنش بین دولت آمریکا و چین انجام می شود و ضربه سنگینی به بسیاری از شرکت های بزرگ آمریکایی وارد خواهد کرد چرا که شرکت های فروش سخت افزار و نرم افزار آمریکایی دیگر قادر به فروش محصولات خود به جامعه هدف بزرگی مثل کاربران چینی نخواهند بود و این بازار بزرگ را از دست می دهند.

کامپیوترهای داخلی از سیستم عامل های توسعه یافته در داخل این کشور که توزیعی از لینوکس هستند و توسط شرکتهای چینی توسعه داده شده، استفاده می کنند. بدین صورت این سیستم عامل و نرم افزارها جایگزین ویندوز مایکروسافت و دیگر نرم افزارهای عمدتا امریکایی خواهند شد. اما عمده مشکل نرم افزارهایی هستند که استاندارد صنایع به حساب می آیند و هنوز جایگزین داخلی ندارند، بنابراین جایگزینی آنها پیچیده خواهد بود.

بعد از این دستور، سهام شرکتهای سازنده کامپیوتر چینی و نرم افزارهای آنها به لطف داشتن تقاضای بالا برای دو سال آینده، رشد داشته که بزرگترین اونها در بخش کامپیوترها شرکت چینی لنوو و در بخش نرم افزار Kingsoft سازنده مجموعه نرم افزاری WPS هست که جایگزین افیس مایکروسافت به حساب میاد.

البته چین جایگزینی همه قطعات این کامیپوترها با نمونه داخلی رو اجباری نکرده بلکه قطعاتی که ساخت اونها مشکل هست یا توان ساخت آنها در داخل وجود ندارد ، مثل پردازنده های اینتل و AMD، کماکان توسط شرکتهای چینی در کامپیوترها قابل استفاده خواهند بود.

ارسال نظر