مودم 5G اگزینوس 5100 معرفی شد؛ اولین مودم موبایل با سرعت دانلود 6 گیگابیت بر ثانیه!

رسانه کلیک - مودم 5G اگزینوس 5100 به صورت رسمی از سوی شرکت سامسونگ معرفی شد. این مودم حداکثر سرعت دانلودی برابر با 6 گیگابیت بر ثانیه دارد.

مودم 5G اگزینوس 5100 معرفی شد؛ اولین مودم موبایل با سرعت دانلود 6 گیگابیت بر ثانیه!

سامسونگ سرمایه گذاری زیادی در زمینه شبکه ارتباطی 5G انجام داده است. امروز مودم 5G اگزینوس 5100 از سوی این کمپانی کره ای معرفی شد. این محصول سامسونگ اولین مودم 5G با قابلیت پشتیبانی کامل از 3GGP محسوب می‌ شود.

بر اساس اعلامیه ای که سامسونگ در رابطه با مودم 5G اگزینوس 5100 در اختیار رسانه ها قرار داده، این شرکت به صورت موفقیت آمیز این مودم را به وسیله ایستگاه های 5G آزمایش کرده است.

مودم 5G اگزینوس 5100 در آینده نزدیک در گوشی ها و تبلت ها مورد استفاده قرار می گیرد. سامسونگ برای توسعه این مودم و آزمایش موفقیت آمیز آن با چندین اپراتور مخابراتی همکاری کرده است. این همکاری باعث می شود مودم های 5G سریع تر تجاری شوند.

این مودم 5G سامسونگ از نسل کنونی و قبلی شبکه های ارتباطی مانند 4G و 3G نیز پشتیبانی می کند. با توجه به این موضوع، محصولاتی که به مودم جدید سامسونگ مجهز می شوند در شبکه های ارتباطی دیگر نیز قادر به فعالیت خواهند بود.

سرعت مودم 5G اگزینوس 5100 با تنظیمات مختلف در محدوده 2 تا 6 گیگابیت بر ثانیه قرار می گیرد. این سرعت در مقایسه با نسل کنونی، 1.7 تا 5 برابر بیشتر است. در شبکه ارتباطی 4G می توان به حداکثر سرعت 1.6 گیگابیت بر ثانیه دست پیدا کرد.

بر اساس اعلام سامسونگ، این مودم از اواخر سال جاری میلادی در اختیار تولیدکنندگان و شرکای این کمپانی کره ای قرار می گیرد.

مدیر بخش موبایل سامسونگ ، DJ Koh در گذشته نه چندان دور اعلام کرده بود که گلکسی S10 و نسخه های دیگر آن اولین گوشی های هوشمند این برند با پشتیبانی از شبکه ارتباطی 5G نخواهند بود ( گوشی سامسونگ گلکسی S10 از شبکه ارتباطی 5G پشتیبانی می کند؟ ). با توجه به این موضوع امکان عدم حضور مودم اگزینوس 5100 در این محصولات وجود دارد.

ارسال نظر