فیس بوک به دنبال توسعه تراشه اختصاصی مبتنی بر هوش مصنوعی است

رسانه کلیک - ظاهرا تراشه فیس بوک در دست توسعه قرار دارد و این شبکه اجتماعی در صدد است در آینده سهم بیشتری از بخش سخت افزار را از آن خود کند.

فیس بوک به دنبال توسعه تراشه اختصاصی مبتنی بر هوش مصنوعی است

این احتمال وجود دارد که فیس بوک برای نرم افزارهای خود پردازنده اختصاصی تولید کند. در حالی که فیس بوک بیشتر بر روی سرویس های مربوط به شبکه اجتماعی تمرکز دارد، در گذشته در بخش سخت افزار نیز فعالیت هایی داشته است. فیس بوک برای تولید گوشی های هوشمند با شرکت ها همکاری داشته و همچنین شرکت تولیدکننده هدست واقعیت مجازی Oculus را نیز تحت مالکیت خود دارد.

بر اساس لیست استخدامی جدید فیس بوک، این شبکه اجتماعی قصد دارد حضور جدی تری در بخش سخت افزار داشته باشد. فیس بوک به دنبال توسعه چیپست اختصاصی است.

این شبکه اجتماعی خواهان توسعه پردازنده های اختصاصی برای اجرای نرم افزارها یا اپلیکیشن های مخصوصی است. در لیست استخدامی فیس بوک نیاز به جذب افراد متخصص در حوزه هوش مصنوعی نیز به چشم می خورد.

اگرچه در حال حاضر اطلاعات بیشتری از سوی فیس بوک منتشر نشده است ولی به نظر می رسد که تراشه فیس بوک برای فعالیت های مختلف به هوش مصنوعی مجهز خواهد شد.

تراشه فیس بوک می تواند کاربردهای مختلفی داشته باشد. برای مثال می توان از این چیپست در دیتاسنترهای این شبکه اجتماعی استفاده کرد و یا در نسل آینده هدست واقعیت مجازی Oculus به انجام وظیفه بپردازد. به تازگی شایعات به توسعه اسپیکر هوشمند مبتنی بر هوش مصنوعی توسط فیس بوک اشاره می کنند.

اخیرا شرکت آلفابت تصمیم گرفته است که تراشه های مبتنی بر هوش مصنوعی خود را توسعه دهد. در همین راستا فیس بوک نیز قصد دارد که برای رقابت با آلفابت چیپست های اختصاصی خود را تولید کند. توسعه تراشه فیس بوک به این شبکه اجتماعی اجازه می دهد که در آینده کنترل بیشتری بر روی سخت افزارها و نرم افزارهای مورد استفاده خود داشته باشد.

ارسال نظر