راهنمای انتخاب و خرید بهترین پردازنده گوشی هوشمند 2022

پردازنده مانند مغز یک گوشی هوشمند است. تقریباً هر کاری که در تلفن هوشمند خود انجام می دهید، کم و بیش به آن بستگی دارد. در ادامه این مطلب، راهنمای انتخاب و خرید بهترین پردازنده برای گوشی هوشمند را بررسی میکنیم.

راهنمای انتخاب و خرید بهترین پردازنده گوشی هوشمند 2022

راهنمای انتخاب و خرید بهترین پردازنده گوشی هوشمند 2022

به طور طبیعی، قانون سرانگشتی این است که بهترین را از آنچه در دسترس است انتخاب کنید. با این حال، به دست آوردن یک پردازنده سطح بالا به معنای سرمایه گذاری در یک گوشی هوشمند پرچمدار گران قیمت است. مطمئناً عملکردی را که برای آن پرداخت می کنید دریافت خواهید کرد، اما مهم است که از خود بپرسید که آیا واقعاً به آن نیاز دارید یا خیر. مقدار قدرت پردازشی مورد نیاز شما به وظایف و برنامه هایی که روی گوشی اجرا می کنید بستگی دارد. مهم است که یک گوشی هوشمند با پردازنده ای انتخاب کنید که قدرت مناسبی را ارائه می دهد و در عین حال به راحتی در بودجه شما قرار می گیرد. انتخاب یک گوشی هوشمند صرفاً بر اساس برند پردازنده برای اکثر مردم دشوار است. اصطلاحات و اصطلاحات فنی زیادی برای دنبال کردن وجود دارد که آن را کمی پیچیده می کند. بنابراین برای کمک، در اینجا یک راهنمای سریع در مورد درک پردازنده ها و انتخاب یک گوشی هوشمند با گوشی مناسب ارائه شده است.

پردازنده چیست؟
بیایید با درک اولیه پردازنده های گوشی های هوشمند شروع کنیم. برای شروع، با اصطلاحات SoC (سیستم روی تراشه) و چیپ ستآشنا شوید. یک پردازنده مستقیماً مسئول عملکرد گوشی هوشمند شما است. تجربه هر کاری که با تلفن انجام می دهید، از باز کردن برنامه ها، مرور اینترنت، پخش فیلم یا بازی، همه به آن بستگی دارد. هرچه پردازنده بهتر باشد، تجربه این کارها راحت تر و بدون تاخیر است.
این فقط به اعداد و ارقام محدود نمی شود. یک پردازنده همچنین دارای ماژول هایی است که از سخت افزار و ویژگی های مختلف گوشی هوشمند پشتیبانی می کند. این شامل دوربین، Wi-Fi، صفحه نمایش، امنیت، گرافیک، بلوتوث، اتصال به شبکه و بسیاری موارد دیگر است. سپس یک پردازنده سطح بالا آخرین ویژگی های موجود با هر یک از این اجزا را پشتیبانی و ارائه می کند.

انتخاب پردازنده بر اساس مشخصات - هسته ها و سرعت کلاک
عملکرد یک پردازنده بیشتر به دو ویژگی بستگی دارد. تعداد هسته ها و سرعت کلاکی که ارائه می دهد. حال چگونه بر اساس این دو عدد یکی را انتخاب کنیم.

هسته عنصری از پردازنده است که وظایف را پیاده سازی و اجرا می کند. گوشی های هوشمند امروزی با چندین هسته عرضه می شوند. هر هسته برای رسیدگی و اجرای وظایف طراحی شده است. تعداد هسته های بیشتر، برنامه های بیشتر و سنگین تری می تواند به طور همزمان اجرا کند. نسل‌های فعلی گوشی‌های هوشمند دارای طیف وسیعی از پردازنده‌های چند هسته‌ای هستند. رایج ترین آنها دو هسته ای (دو هسته ای)، چهار هسته ای (چهار) و هشت هسته ای (هشت) هستند که دومی قوی ترین است. برخی از پردازنده‌ها دارای شش هسته (شش هسته) هستند، اما بسیار کمیاب هستند.

سرعت لاک پردازنده چیست؟
پردازنده ها همچنین با سرعت کلاک آنها که بر حسب گیگاهرتز (گیگاهرتز) ذکر می شوند، تعریف می شوند. این مورد اغلب به سرعتی اشاره دارد که هر یک از هسته ها می توانند وظایف خود را انجام دهند. طبیعتاً هر چه عدد بالاتر باشد، عملکرد بهتری دارد. با این حال، ممکن است اعداد چند گیگاهرتزی را برای پردازنده‌های چند هسته‌ای پیدا کنید، حتی در برخی از انواع رده بالا. این به این دلیل است که اکثر تولید کنندگان سعی می کنند بین قدرت و کارایی تعادل ایجاد کنند. به عنوان مثال، چیپست جدید کوالکام اسنپدراگون 845 دارای هشت هسته است که چهار هسته آن با فرکانس 2.8 گیگاهرتز برای ارائه حداکثر کارایی و چهار هسته آن با سرعت 1.7 گیگاهرتز برای ارائه کارایی و مصرف باتری کمتر است.

بنابراین هنگام انتخاب یک پردازنده، مطمئن شوید که نه تنها به تعداد هسته‌ها نگاه می‌کنید، بلکه سرعت کلاک را نیز برای دریافت کارکرد بهتر مقایسه می‌کنید.

انتخاب پردازنده بر اساس برند و سری
حتی با وجود تمام اطلاعات بالا، انتخاب یک پردازنده می تواند دشوار باشد. از این گذشته، تعیین کمیت استفاده و مقایسه آن با تعداد هسته‌ها و سرعت هسته (گیگاهرتز) که توسط شرکت ارسال می‌شود، آسان نیست. اگر این برای شما خیلی گیج کننده است، می توانید به سادگی یک پردازنده را بر اساس برندها و سری چیپست های تعریف شده توسط آنها انتخاب کنید.

تنها تعداد انگشت شماری از شرکت‌ها وجود دارند که پردازنده‌های گوشی‌های هوشمند را تولید می‌کنند که از میان آنها دو مورد وجود دارند که واقعاً باید روی آنها تمرکز کنید. کوالکام و مدیاتک. البته شرکت های دیگری مانند اپل، سامسونگ و هواوی نیز پردازنده تولید می کنند، اما معمولاً از آنها در دستگاه های خود استفاده می شوند. Qualcomm محبوب‌تر است، بیشتر به این دلیل که پردازنده‌های آن اغلب توسط شرکتهای معروفی مانند سامسونگ، ال‌جی، اچ‌تی‌سی و موتورولا استفاده می‌شوند. از سوی دیگر مدیاتک با برندهای آینده مانند Vivo، Oppo، Intex و Honor حضور بیشتری در بازار دارد.
یکی از رایج‌ترین تصورات غلط این است که پردازنده‌ها را بر اساس امتیازات بنچمارک طبقه بندی کنیم. با این حال، وقتی صحبت از سناریوهای دنیای واقعی می شود، پردازنده های Mediatek می توانند به همان اندازه خوب باشند که کوالکام ها هستند. آنها بر ارائه ویژگی های سطح بالا با قیمت های بسیار پایین تر تمرکز می کنند.

هر دو شرکت طیف وسیعی از چیپ‌ست‌ها را در کلاس‌ها تنظیم می‌کنند. کوالکام دارای اسنپدراگون 200، 400، 600 و 800 است که عملکرد آن نیز به همین ترتیب است. هر سری دارای انواع مختلفی است که در چند سال گذشته راه اندازی شده اند. هرچه این تعداد بیشتر باشد، عملکرد جدیدتر و قدرتمندتر در آن مجموعه است. کوالکام اخیراً اسنپدراگون 845 را معرفی کرده است که پردازنده پرچمدار آنها و بالاترین عملکرد تاکنون است. اکثر دستگاه های رده بالایی که امسال می بینید به احتمال زیاد از این SoC برخوردار خواهند بود.

رویکرد مدیاتک برای شناسایی پردازنده هایشان متفاوت است. انواع ورودی و سطح متوسط ​​آنها معمولاً با "MT67" و به دنبال آن یک عدد دو رقمی ساخته می شود. هرچه این عدد بیشتر باشد پردازنده در سری داده شده بهتر است. با بالا رفتن از نردبان، محصولات میان‌رده ممتاز مدیاتک Helio P نامیده می‌شوند، در حالی که مدل‌های رده بالای آنها توسط Helio X عرضه می‌شوند. انواع مختلفی در هر یک از این بخش‌ها وجود دارد. مدلی که بیشترین شماره مدل را دارد قدرتمندترین است.

البته یک پردازنده خوب تنها دلیل برای خرید یک گوشی هوشمند نیست، اما همیشه کمک می کند تا بتوانید تعیین کنید به کدام یک نیاز دارید. این کمک می کند تا همه درهم ریختگی ها را پاک کنید و تصمیمی آگاهانه بگیرید. بالاتر از آن شما همچنین می دانید که واقعاً برای چه چیزی پول می پردازید.

ارسال نظر