هواوی مودم 5G آیفون های اپل را تامین می کند؟

رسانه کلیک - بر اساس اطلاعاتی که به تازگی در اختیار رسانه ها قرار گرفته، هواوی مودم های 5G موردنیاز آیفون های آینده اپل را تولید می کند. 

هواوی مودم 5G آیفون های اپل را تامین می کند؟

هواوی در کنگره جهانی موبایل 2019 از گوشی میت X به صورت رسمی رونمایی کرد ( هواوی میت ایکس از راه رسید؛ اولین گوشی هوشمند 5G انعطاف پذیر در جهان ). هواوی میت ایکس نه تنها اولین گوشی انعطاف پذیر این غول فناوری چینی محسوب می شود، بلکه اولین گوشی 5G این شرکت نیز هست. این اسمارت فون از مودم Balong 5000 بهره می برد.

بر اساس اطلاعات جدید، این شرکت قصد دارد مودم های 5G خود را تنها در اختیار یک شرکت دیگر، اپل قرار دهد. این اطلاعات ممکن است اشتباه باشند چرا که هواوی در ماه ژانویه سال جاری میلادی به این موضوع اشاره کرد که این مودم تنها در محصولات این شرکت شامل گوشی های هوشمند و اینترنت اشیا مورد استفاده قرار می گیرد.

در صورتی که این گزارش صحت داشته باشد، می توان اقدام هواوی را منطقی دانست. اپل گوشی های خود را با سیستم عامل iOS روانه بازار می کند، بنابراین در بخش گوشی های اندرویدی رقیب این غول فناوری چینی محسوب نمی شود.

فروش آیفون

اپل دیرتر از شرکت های دیگر از جدیدترین فناوری ها در محصولات خود استفاده می کند؛ با این حال اینترنت 5G محبوبیت بالایی میان کاربران دارد. بر اساس گزارش ها، اینتل تا سال 2021 قادر به تولید انبوه مودم XMM 8160 5G نخواهد بود و دو شرکت کوالکام و سامسونگ نیز مودم های 5G خود را به اپل نمی فروشند ( آیفون 5G سال 2021 از راه می رسد؟ ).

با توجه به موارد بالا، در صورتی که اپل مودم های 5G موردنیاز خود نرا تواند تامین کند، شکست در این بخش از بازار را باید بپذیرد. تعدادی از گزارش ها به توسعه مودم 5G انحصاری اپل اشاره کرده اند. برای بررسی این ادعا، باید تا سال آینده منتظر بمانیم.

ارسال نظر