عرضه پردازنده های Cannon Lake اینتل برای بار دوم به تعویق افتاد

رسانه کلیک - بر اساس جدیدترین گزارش های منتشر شده عرضه پردازنده های Cannon Lake اینتل برای بار دوم با تاخیر همراه خواهد بود.

عرضه پردازنده های Cannon Lake اینتل برای بار دوم به تعویق افتاد

برای بار دوم زمان عرضه پردازنده های Cannon Lake اینتل به تعویق افتاد. انتظار می رود که تولید انبوه پردازنده های 10 نانومتری Cannon Lake اینتل در سال 2019 صورت بپذیرد. اینتل در گذشته اعلام کرده بود که این پردازنده ها در پایان سال 2018 تولید می شوند.

لازم به ذکر است؛ Cannon Lake کد پردازنده های نسل آینده اینتل بوده که با لیتوگرافی 10 نانومتری تولید می شوند. استفاده از این معماری باعث می شود که این پردازنده ها علاوه بر اندازه کوچک تر، سرعت بالاتری را در اختیار کاربران قرار دهند.

اینتل سال گذشته میلادی نسل هشتم پردازنده های خود را عرضه کرد. در آن زمان اینتل اعلام کرد که چندین نسل از پردازنده های خود را با لیتوگرافی 14 نانومتری و برخی بهبودها معرفی می کند. بر اساس گفته اینتل نسل بعدی پردازنده های این شرکت دارای معماری 10 نانومتری هستند.

در حالی که در سال 2016 خبر معرفی پردازنده های Cannon Lake اینتل منتشر شد، مشکلاتی در قانون مور عرضه این نسل را با تاخیر مواجه کرد. زمانی که اندازه ترانزیستورها کاهش می یابد شرکت هایی همانند اینتل برای توسعه آن ها با مشکل مواجه می شوند.

به همین دلیل این شرکت تصمیم گرفت که پردازنده های جدید خود را با معماری قبلی عرضه کند تا زمان کافی برای توسعه پردازنده های Cannon Lake داشته باشد.

در هفته های گذشته خبرهایی در فضای مجازی منتشر شد مبنی بر اینکه اپل در آینده نزدیک از پردازنده های اختصاصی خود در کامپیوترهای مک استفاده خواهد کرد ( اینتل 70 درصد مودم های آیفون های 2018 را تولید می کند ). این کمپانی قصد دارد از سال 2020 پردازنده های اینتل را از کامپیوترهای مک حذف کند ( همکاری اینتل و اپل در زمینه پردازنده دستگاه های مک تا سال 2020 به پایان می رسد ).

اگرچه این خبر می تواند برای اینتل نامناسب تلقی شود ولی این شرکت وضعیت مالی خوبی دارد. این کمپانی در سه ماهه اولیه سال 2018 موفق به کسب درآمدی برابر 16.07 میلیارد دلار شد که بالاتر از پیش بینی ها بود.

ارسال نظر