پردازنده های کانن لیک اینتل اواخر سال آینده میلادی روانه بازار می شود

رسانه کلیک – پردازنده های کانن لیک اینتل بر پایه لیتوگرافی 10 نانومتری توسعه یافته اند. بر اساس اعلام اینتل، این پردازنده ها اواخر سال 2019 روانه بازار می شوند.

پردازنده های کانن لیک اینتل اواخر سال آینده میلادی روانه بازار می شود

اپل به تازگی از نسل جدید مک بوک پرو رونمایی کرده است ( نسخه بروز شده مک بوک پرو اپل با تغییرات گسترده از راه رسید ). در حالی که بسیاری از علاقه مندان به دنیای تکنولوژی منتظر استفاده از پردازنده های کانن لیک اینتل در این محصولات بودند، اپل مجبور به استفاده از تراشه های دیگری شد.

مک بوک پروهای 2018 اپل به پردازنده های کافی لیک مجهز شده اند. این پردازنده ها از معماری 14 نانومتری بهره می برند. پردازنده های کانن لیک اینتل با لیتوگرافی 10 نانومتری توسعه پیدا می کنند. در گذشته اینتل قصد داشت این پردازنده ها را در سال 2016 در اختیار خریداران قرار دهد که بنابر مشکلات ایجاد شده برنامه ریزی های اینتل تغییر کرد.

این تاخیر باعث شد سازندگان لپ تاپ ها جدیدترین محصولات خود را به پردازنده های 14 نانومتری این شرکت مجهز کنند. با این حال به نظر می رسد برای تصاحب دستگاهی مجهز به پردازنده های کانن لیک اینتل باید مدت زمان کوتاهی صبر کرد.

بر اساس گزارشی که به تازگی از سوی CNBC منتشر شده است، یکی از مقامات اینتل در جلسه مربوط به عملکرد مالی این شرکت اعلام کرده پردازنده های 10 نانومتری اینتل تا اواخر سال آینده میلادی روانه بازار می شوند.

آقای Bob Swan در رابطه با تاریخ دقیق عرضه این تراشه ها اظهار نظری نکرده است با این وجود به احتمال زیاد این پردازنده ها در فصل تعطیلات روانه بازار می شوند. با توجه با تاریخ اعلام شده این احتمال وجود دارد که مک بوک های سال آینده به پردازنده های کانن لیک مجهز شوند.

استفاده از لیتوگرافی 10 نانومتری مزایایی زیادی برای پردازنده های آینده اینتل در پی دارد. این تراشه ها از رم های LPDDR3 با حداکثر ظرفیت 32 گیگابایت پشتیبانی می کنند. استفاده از این لیتوگرافی باعث می شود مصرف پردازنده های جدید اینتل در مقایسه با نسل کنونی کاهش پیدا کند.

ارسال نظر