اینتل از تولید پردازنده های 10 نانومتری دسکتاپ در سال 2020 خبر داد

رسانه کلیک - به استناد اخبار جدید و بر خلاف شایعات قبلی، کمپانی اینتل قصد دارد پروسه تولید پردازنده های 10 نانومتری خود را ادامه دهد. در ادامه همراه ما باشید.

اینتل از تولید پردازنده های 10 نانومتری دسکتاپ در سال 2020 خبر داد

مدتی است که اخبار متفاوتی در رابطه با پردازنده 10 نانومتری دسکتاپ اینتل به گوش می رسد. پیش از این گزارش شده بود که اینتل قصد دارد استفاده از این پردازنده ها را متوقف کند، اما بعد خبری منتشر شد که این موضوع را نقض کرد. اکنون نیز اینتل از تولید پردازنده 10 نانومتری دسکتاپ در سال 2020 خبر داده است. برای بررسی جزئیات بیشتر در ادامه همراه کلیک باشید.

در ابتدا قرار بود اینتل از پردازنده های 14 نانومتری دسکتاپ با نام کامت لیک (در سال 2020) و راکت لیک (در سال 2021) رونمایی کند. با این حال، اکنون به نظر می رسد که اینتل قصد تولید پردازنده 10 نانومتری دسکتاپ را دارد و این پردازنده ها در اوایل سال آینده تولید و رونمایی خواهند شد.

یکی از مهم ترین نکات در این رابطه که باید مشخص شود، مقیاس تولید این پردازنده ها است. اینتل هنوز مشخص نکرده که این پردازنده ها قرار است در چه محصولاتی و با چه رنج قیمتی حضور داشته باشند.

یکی از احتمالاتی که وجود دارد این است که اینتل از پردازنده های 14 نانومتری و 10 نانومتری همزمان و برای بازار اصلی رونمایی کند، اما موارد استفاده این پردازنده ها با یکدیگر متفاوت خواهد بود. پردازنده های 14 نانومتری در محصولات گران تر و باکیفیت تر مورد استفاده قرار می گیرند. یکی دیگر از احتمالات ممکن است در بخش NUC اینتل رقم بخورد. اینتل ممکن است درصدد تولید یک خط تولید محدود 10 نانومتری برای بخش NUC خود باشد. در حال حاضر مسئولان اینتل از پروسه تولید این پردازنده های جدید اظهار رضایت کرده اند.

ارسال نظر