اینتل موفق به نصب آنتن 5G با سرعت 5 گیگابایت بر ثانیه درون رایانه های شخصی شد

رسانه کلیک - شرکت اینتل به منظور جلوگیری از تداخل سیگنالی اقدام به نصب آنتن 5G درون کامپیوترهای شخصی کرده که تجربه کار با امواج میلیمتری و اینترنت نسل پنجم را بهبود می بخشد.

اینتل موفق به نصب آنتن 5G با سرعت 5 گیگابایت بر ثانیه درون رایانه های شخصی شد

نسل پنجم شبکه های ارتباطی در کنفرانس جهانی موبایل 2018 غرفه های بیشتری را در مقایسه با سال های قبل به خود اختصاص داد. امسال شرکت اینتل سنگ تمام گذاشت و با رونمایی از نسخه آزمایشی آنتن 5G از سایر رقبا پیشی گرفت.

یکی از اتفاقات جالب در این همایش معرفی یک رایانه قابل جداسازی بود که اینترنت نسل پنجم آن از طریق یک مودم ابتدایی و ساده تأمین می‌شد. جالب است که تصاویر به ‌دست‌ آمده از اینترنت، دارای کیفیت 4K بودند. اینتل همچنین از همکاری خود با شرکت‌های Dell، لنوو، اچ پی و مایکروسافت، برای ساخت این دستگاه با مودم XMM 8000 در نیمه دوم سال 2019 خبر داد. البته فعلاً چنین دستگاه‌هایی مستقیماً به مشتریان عرضه نمی شود.

اصطلاح 2 در 1 در این دستگاه به سرعت‌های اتصال بالای آن اشاره دارد. تصاویری از فیلم «زن شگفت‌انگیز» بارها و بارها روی نمایشگر PC در غرفه تبلیغاتی اینتل به نمایش در آمد و نمایندگان فروش این شرکت اعلام کردند سرعت نسخه آزمایشی به 4 تا 5 گیگابایت بر ثانیه می‌رسد.

چنین دستاوردی از این لحاظ چشمگیر است که طیف 28 گیگاهرتزی که رایانه‌های شخصی برای نسخه‌های آزمایشی از آن بهره می‌برند، غالباً به تصاویر و ویدئوهای اینترنتی اختصاص دارد. اینتل با جایگذاری پایگاه شبکه اصلی در فاصله 4-5 فوتی از دستگاه، تداخل سیگنال‌ها و تصاویر را به حداقل رسانده است.

از سوی دیگر،‌ یکی از چالش‌های اساسی در پیاده‌سازی امواج میلیمتری، «تداخل سیگنالی» است و مسیر بین فرستنده و گیرنده از اهمیت بسیاری در ارسال داده‌ها برخوردار است.

انتظار می‌رود شرکت اینتل با قرار دادن آنتن 5G درون رایانه های شخصی انسداد سیگنال‌های ورودی را به حداقل برساند. اندازه این رایانه ها در نسخه‌های تجاری و تبلیغاتی بزرگ است اما طبق وعده های اینتل، ابعاد آن در محصول نهایی کوچک‌تر خواهد شد.

از آنجایی که قیمت این دستگاه بسیار بالا است و شاید موردپسند عموم نباشد، از توضیحات اضافه راجع به نمایشگر و صفحه‌کلید آن اجتناب می‌کنیم. اما بد نیست بدانید این دستگاه می‌تواند با استفاده از اینترنت 5G، به مدت 3 تا 4 ساعت تصاویر 4K پخش کند؛ به عبارت دیگر، مشاهده یک فیلم کامل و حتی دیدن چند آنونس کوتاه به مراتب سریع تر می شود.

هنوز محصولی برای رقابت با این PC وارد بازار نشده است. تنها یک سال و نیم دیگر تا راه‌اندازی چنین دستگاه‌هایی باقی مانده و امید است تا آن زمان، نسل پنجم اینترنت گسترش بیشتری پیدا کند.

ارسال نظر