اینتل پردازنده نسل هشتم خود Coffee Lake را معرفی کرد

رسانه کلیک - شرکت اینتل به زودی از هشتمین نسل از پردازنده‌های خود با نام Coffee Lake و Coffee Lake U رونمایی خواهد کرد.

اینتل پردازنده نسل هشتم خود Coffee Lake را معرفی کرد

این هفته و هفته های آینده سایت‌ها و منابع خبری با تعداد زیادی از اخبار و شایعات در مورد پردازنده Coffee Lake (کافی لیک) اینتل پر خواهد شد. آخرین خبر منتشر شده از کافی لیک، درباره اطلاع‌رسانی یکی از کاربران تایلندی یوتیوب است که اشاره به عرضه جدید‌ترین مدل از سری لپ‌تاپ‌های Acer دارد که به تراشه جدید سخت‌افزاری Coffee Lake U یعنی intel Core i7 8550U مجهز خواهد شد.

این خبر نیز نشان می‌دهد که جدید‌ترین مدل از لپ‌تاپ‌های نیترو (Nitro) شرکت Acer به زودی معرفی و عرضه خواهد شد. تا رونمایی پردازنده های نسل هشتم اینتل زمان زیادی باقی نمانده است. اگرچه نسل هفتم پردازنده های این شرکت به اندازه کافی خوب و قدرتمند هستند، اما اینتل شرکتی نیست که برای مدت زمانی طولانی درجا بزند.

اینتل دوست دارد کاربران، همیشه و همه جا درباره پردازنده های جدید آن صحبت کنند. به همین دلیل بین نسل هفتم و هشتم فاصله زیادی قرار نداده و تصمیم دارد نسل هشتم را در تاریخ ۲۱ آگوست ۲۰۱۷ معرفی کند.

1th pic

مراسم به صورت زنده از طریق فیس بوک پخش خواهد شد، پس همه کاربران می‌توانند از راه دور در رویداد رونمایی پردازنده های نسل هشتم اینتل شرکت داشته باشند. مشخصات پردازنده‌های کافی‌لیک اینتل که قرار است در سه ماهه اول سال ۲۰۱۸ به بازار عرضه شود، به بیرون درز کرده است.

کافی‌ لیک برای کاربران حرفه‌ای و معمولی بسیار جالب خواهد بود. کافی‌ لیک نسبت به کیبی‌لیک بهبودهای زیادی داشته است. این پردازنده که در سال ۲۰۱۸ روانه بازار می‌شود، دارای چهار نسخه کافی‌لیک U، کافی‌لیک H، کافی‌لیک S و کافی‌لیک X خواهد بود. کافی‌لیک بر مبنای معماری کیبی‌لیک است، پس نباید انتظار تغییرات عمده در معماری را داشته باشید. سری کافی‌لیک S، در دو نسخه ۲+۴ ( ۴ هسته + گرافیک GT2) و ۲+۶ (۶ هسته + گرافیک GT2) عرضه می‌شود. کافی‌لیک U دارای چهار هسته با گرافیک GT3e خواهد بود. چیپ گرافیکی دارای ۱۲۸ مگابایت کش eDRAM است که پردازش گرافیکی را سریعتر می‌کند.

2th pic

پردازنده کافی‌لیک بر اساس فناوری ۱۴ نانومتری ساخته خواهد شد. در ادامه یک دمو برای نمایش قدرت آن در دنیای واقعیت مجازی به دید عموم خواهد رسید. این شرکت‌ از مدت‌‌ها قبل اعلام کرد نسل هشتم، یک محصول حاصل طراحی کاملا مجدد نخواهد بود.

شباهت‌های زیادی بین نسل هفتم و هشتم وجود دارند. با این حال، کاربران با وجود یکسان باقی ماندن مصرف انرژی تعداد هسته‌های بیشتری دریافت خواهند کرد. به این ترتیب تعداد هسته‌های تراشه‌های Core i5 و Core i7 در دسکتاپ به ۶ عدد و تعداد هسته‌های چیپست‌های Core i3 ،Pentium و دیگر موارد استفاده شده در نوت بوک‌ها به ۴ عدد افزایش پیدا خواهد کرد. انتظار داریم توان پردازشی و چند وظیفگی (مالتی تسکینگ) چیپست‌های اینتل با معرفی نسل هشتم باز هم بیشتر شود. زمان عرضه و قیمت پردازنده های نسل جدید در روز رونمایی مشخص خواهند شد.

3th pic

همچنین به تازگی یکی از شرکت‌های مطرح در زمینه تولید مادربرد طی یک پست کوتاه در جواب به سوال یکی از کاربران گفته است مادربرد های سری ۲۰۰ با نسل هشتم پردازنده‌های اینتل موسوم به Coffee Lake سازگار نیست! از ابتدای شروع عرضه نسل ششم و هفتم پردازنده های شرکت اینتل مادربرد های سری ۱۰۰ و ۲۰۰ در انواع چیپ ست های Z، H و B عرضه شده اند، که هر دو سری از یک سوکت موسوم به LGA 1151 برخوردار هستند؛ همچنین در کنار سوکت مشابه، سازگاری بین هر دو نسل برای امکان استفاده مختلف از یک مادربرد سری ۱۰۰ با پردازنده نسل هفتمی یا برعکس آن وجود دارد.

حال پس از گذشت مدت‌ها زمان معرفی نسل بعدی پردازنده‌های شرکت اینتل (Coffee Lake) در حال نزدیک شدن است تا در کنار آن شاهد معرفی و عرضه مادربرد هایی سری ۳۰۰ برای همراهی این پردازنده‌ها باشیم؛ حال اگر به فکر تجربه یکی از پردازنده‌های نسل هشتم اینتل هستید بهتر است از الان به فکر تهیه یک مادربرد سازگار با چیپ ست سری ۳۰۰ اینتل باشید؛ زیرا مطابق با مقدمه کوتاه این پست گفته شده، شرکت ازراک یکی از برندهای مطرح در تولید مادربرد طی یک پست کوتاه در پاسخ به سوال یکی از کاربران گفته است مادربرد های سری ۲۰۰ با نسل هشتم پردازنده‌های اینتل موسوم به Coffee Lake سازگار نیست.

ارسال نظر