منتظر عرضه پردازنده های Comet Lake اینتل مجهز به 10 هسته باشید!

رسانه کلیک - گزارشی جدید به توسعه پردازنده های Comet Lake اینتل اشاره می کند. گفته می شود این پردازنده جدید دارای 10 هسته پردازشی است.

منتظر عرضه پردازنده های Comet Lake اینتل مجهز به 10 هسته باشید!

به نظر می رسد اینتل قصد دارد تعداد هسته های مورد استفاده در پردازنده های خود را افزایش دهد. بر اساس گزارشی جدید، پردازنده های Comet Lake اینتل در حال توسعه هستند.

شایعات جدیدی از یک فروم تایوانی در اینترنت منتشر شده که اطلاعاتی را در رابطه با پردازنده های Comet Lake اینتل در اختیار رسانه ها قرار می دهد. علاوه بر این شایعات و گزارش ها، برنامه جدید اینتل نیز به حضور این پردازنده اشاره می کند، البته هنوز برنامه جدید اینتل به صورت عمومی منتشر نشده است.

در حال حاضر اطلاعات بیشتری از پردازنده های Comet Lake اینتل منتشر نشده است. این تراشه ها بر اساس لیتوگرافی 14 نانومتری توسعه پیدا می کنند.

خنک کاری یک پردازنده 10 هسته ای (10 هسته درون یک قالب) کار بسیار دشواری است. در حال حاضر پردازنده های 8 هسته ای اینتل که از 16 رشته نیز بهره می برند، گرمای بسیار بالایی تولید می کنند.

با توجه به این موضوع که لیتوگرافی کوچک تری برای پردازنده های جدید اینتل در نظر گرفته نمی شود و همچنین معماری هسته های آن ثابت باقی می ماند، انتظار می رود گرمای تولیدی آن در مقایسه با پردازنده های 8 هسته ای اینتل بیشتر باشد.

هم اکنون اینتل Core i9-9900K سریع ترین پردازنده دسکتاپ تولیدی این شرکت محسوب می شود که از 8 هسته و 16 رشته بهره می برد. این احتمال وجود دارد که اینتل برای عملکرد پایدارتر پردازنده 10 هسته ای جدید خود، فرکانس آن را کاهش دهد.

بدون هیچ شکی خریداران این پردازنده باید سیستم خنک کننده قدرتمندی را برای سیستم خود در نظر بگیرند. در زمینه قیمت این تراشه نمی توان اظهار نظر قطعی کرد؛ با این حال انتظار می رود پردازنده های جدید اینتل قیمتی در محدوده 550 تا 600 دلار داشته باشد.

ارسال نظر