اینتل Horseshoe Bend به همراه پردازنده های تایگر لیک از راه رسید

رسانه کلیک - تایگر لیک اینتل به عنوان نسل بعدی پلتفرم های موبایل این کمپانی معرفی شد. علاوه بر آن، اینتل Horseshoe Bend به عنوان یک تبلت انعطاف پذیر مفهومی نیز رونمایی شد.

اینتل Horseshoe Bend به همراه پردازنده های تایگر لیک از راه رسید

نسل بعدی پلتفرم موبایل کور اینتل، به نام تایگر لیک در طی سال جاری از راه می رسد. کمپانی اینتل برای نمایش پلتفرم جدید خود، از تبلت اولد انعطاف پذیر 17 اینچی در مراسم CES 2020 استفاده کرد. این تبلت با کدنام Horseshoe Bend قابلیت های تراشه های آینده اینتل را به نمایش گذاشت. طبق اظهارات این کمپانی آمریکایی، Tiger Lake از بهره کارایی دو رقمی، بهبود چشمگیر در پردازش های هوش مصنوعی و تاندربولت 4 برخوردار بوده که چهار برابر سریع تر از USB 3.0 عمل می کند. این پردازنده ها به طور رسمی به عنوان جانشینی برای مدل های قبلی آیس لیک روانه بازار خواهند شد.

این نخستین باری است که اینتل دست به ساخت تراشه های باکیفیت با لیتوگرافی 10 نانومتری می زند. بنابراین می توان انتظار داشت که این پردازنده های جدید از لحاظ معماری نیز بهتر از تراشه های قبلی آیس لیک عمل کنند. گفته می شود تایگر لیک اینتل، از هسته های پردازشی جدیدی به نام Willow Cove بهره خواهد گرفت. پلتفرم جدید همچنین از کارت گرافیک انحصاری Xe استفاده می کند که با برخی از GPUهای خاص سازگاری داشته و فرایندهای گرافیکی را بهبود خواهد بخشید.

اینتل Horseshoe Bend در حال حاضر بزرگترین نمایشگر اولد انعطاف پذیر به شمار می آید. این دستگاه در حالت تخت، به بزرگی مانیتور یک کامپیوتر شخصی است. البته همان طور که انتظار می رود، مکانیزم انعطاف پذیری این تبلت کمی مبهم است، اما نشانه های متعددی برای صحت این قابلیت وجود دارد.

هنوز مشخص نیست که سیستم های مجهز به تایگر لیک اینتل دقیقا در چه تاریخی عرضه می شوند. با این حال می توان حدس زد که پس از ورود نسل دهم تراشه های سری H، سر و کله سیستم های جدید نیز پیدا شود.

ارسال نظر