حافظه SSD اینتل Optane 905p با ظرفیت 1.5 ترابایت از راه رسید

رسانه کلیک - شرکت اینتل از محصول جدیدی رونمایی کرد. حافظه SSD اینتل Optane 905p در بالاترین نسخه خود ظرفیتی برابر با 1.5 ترابایت دارد.

حافظه SSD اینتل Optane 905p با ظرفیت 1.5 ترابایت از راه رسید

اینتل به تازگی از حافظه های SSD جدید خود از سری Optane SSD 905p رونمایی کرده است. حداکثر ظرفیت حافظه SSD اینتل Optane 905p برابر با 1.5 ترابایت است. این حافظه ها با استفاده از فناوری 3D XPorint توسعه یافته اند.

حافظه های SSD سری Optane 905p عملکرد بسیار بالایی دارند. سرعت خواندن و نوشتن این حافظه های به ترتیب برابر با 2.7 گیگابایت بر ثانیه و 2.2 گیگابایت بر ثانیه است. در حالی که نسل گذشته حافظه های SSD اینتل حداکثر ظرفیتی برابر با 960 گیگابایت داشت، حداکثر ظرفیت نسل جدید آن ها به 1.5 تربایت می رسد.

در حال حاضر اینتل قیمت این حافظه را مشخص نکرده با این حال به علت قیمت 1200 دلاری نسخه 960 گیگابایتی، انتظار می رود با یک حافظه بسیار گران قیمت روبه‌رو باشیم.

حافظه SSD اینتل Optane 905p برای افرادی که نیاز به ظرفیت و سرعت بالایی دارند، کاملا مناسب است. این حافظه برای یک کاربر عادی مناسب نیست، چرا که با هزینه بسیار کمتری می توان یک حافظه SSD مناسب را خریداری کرد.

حافظه SSD اینتل Optane 905p با دو فرمت U.2 و AIC به فروش می رسد. تمام نسخه های این حافظه SSD در نسخه U.2 نیز روانه بازار می شوند. این محصول در سه نسخه 480 و 960 گیگابایتی و همچنین 1.5 ترابایتی در اختیار خریداران قرار می گیرد.

در صورتی که اینتل قیمت مناسبی را برای نسخه 480 گیگابایتی این کارت در نظر گرفته باشد، انتظار می رود گیمرها از آن استقبال کنند. در سال های اخیر قیمت حافظه های SSD با کاهش چشمگیری همراه بوده است. در حال حاضر کمپانی سامسونگ و اینتل از بازیگران اصلی این بخش از صنعت سخت افزار محسوب می شوند.

ارسال نظر