اینتل 70 درصد مودم های آیفون های 2018 را تولید می کند

رسانه کلیک – بر اساس گزارشی که به تازگی منتشر شده کمپانی اینتل وظیفه تامین 70 درصد از مودم های آیفون های 2018 را برعهده خواهد داشت.

اینتل 70 درصد مودم های آیفون های 2018 را تولید می کند

گزارش هایی که تا به امروز منتشر شده اند به معرفی سه آیفون جدید در سال 2018 اشاره کرده اند. گزارشی جدید اعلام کرده که کمپانی اینتل 70 درصد مودم های آیفون های 2018 را تولید خواهد کرد. در صورتی که اینتل بتواند به خوبی این وظیفه را انجام دهد، تمامی آیفون های سال آینده میلادی به مودم های این شرکت مجهز می شوند.

دعوای حقوقی میان دو شرکت اپل و کوالکام باعث شده که این کمپانی کوپرتینویی به دنبال تامین کننده دیگری برای مودم های مورد استفاده در آیفون های تولیدی خود باشد. به اعتقاد اپل کمپانی کوالکام هزینه بالایی را در رابطه با پتنت های ثبت شده خود از این شرکت دریافت می کند.

با توجه به این موضوع اینتل امیدوار است که بتواند درصد بیشتری از مودم های آیفون های 2018 را تامین کند و در سال آینده میلادی نیز نقش مهمی را در تولید این گوشی های هوشمند پرسود ایفا کند. امسال اینتل برای اولین بار از لیتوگرافی 14 نانومتری در مودم های تولیدی خود استفاده کرده است.

بر اساس گزارشی که به تازگی منتشر شده مودم های آیفون های 2018 را دو شرکت کوالکام و اینتل تولید خواهند کرد. اینتل وظیفه تولید 70 درصد این مودم ها و کوالکام نیز 30 درصد از آن ها را تولید می کند. در صورتی که اینتل بتواند تعداد مودم های مورد نیاز اپل را در موعد مقرر و با بودجه در نظر گرفته شده تحویل دهد، این احتمال وجود که تمامی آیفون های سال آینده به مودم های اینتل مجهز شوند.

در گذشته اپل از مودم های اینتل برای آیفون های فروخته شده توسط اپراتورهای مخابراتی AT&T و T-Mobile در آمریکا استفاده کرده بود. آیفون هایی که توسط اپراتورهای ورایزون و اسپرینت به فروش می رسد به مودم های کوالکام مجهز هستند که علت آن پشتیبانی از CDMA است. با توجه به این موضوع که مودم 7560 اینتل از CDMA و GSM پشتیبانی می کند، اپل دیگر نیازی به کوالکام نخواهد داشت.

ارسال نظر