اینتل از اولین تراشه های مخصوص هوش مصنوعی در فضای ابری رونمایی کرد

رسانه کلیک - اولین تراشه های مخصوص هوش مصنوعی در فضای ابری اینتل از راه رسیدند. این شرکت همچنین از نسل آینده واحدهای پردازش Movidius Vision نیز رونمایی کرد.

اینتل از اولین تراشه های مخصوص هوش مصنوعی در فضای ابری رونمایی کرد

اینتل با ساخت تراشه های مخصوص هوش مصنوعی آشنایی دارد؛ با این حال تا به امروز تراشه ای با این ویژگی برای فضای ابری معرفی نکرده بود. این شرکت امروز از دو پردازنده Nervana Neural Network رونمایی کرد. یکی از آن ها با نام NNP-T1000 و دیگری با نام NNp-I1000 وارد بازار می شود. این تراشه ها اولین اسیک های (مدارهای مجتمع با کاربرد خاص) اینتل مخصوص هوشمند مصنوعی در فضای مجازی محسوب می شوند.

تراشه های NNP-T در کامپیوترهای کوچک و همچنین ابررایانه ها قابل استفاده است. تراشه های NNP-I برای فعالیت های سنگین توسعه پیدا کرده اند. علاوه بر این دو تراشه، شاهد رونمایی از نسل آینده واحدهای پردازشی Movidius Vision نیز هستیم. بر اساس ادعای اینتل، این تراشه ها تا 10 برابر عملکرد بهتر و تا 6 برابر مصرف انرژی بهینه تری نسبت به تراشه های رقیب دارند. باید این ادعاها را در دنیای واقعی مورد بررسی قرار دهیم.

تراشه های مخصوص هوش مصنوعی اینتل

برای تراشه های Movidius باید تا نیمه اول سال آینده میلادی منتظر بمانیم. انتظار می رود این تراشه ها بتوانند سهم اینتل در بازار هوش مصنوعی را افزایش دهند، البته در حال حاضر بسیاری از شرکت ها با انویدیا همکاری می کنند. لازم به ذکر است؛ شرکت هایی مانند فیس بوک و بایدو وابسته به هوش مصنوعی اینتل هستند. با افزایش کارایی هوش مصنوعی اینتل، شاهد تغییراتی مانند افزایش سرعت بارگذاری وب‌سایت ها خواهیم بود.

ارسال نظر