آیا نصب آنتی ویروس روی کامپیوترهای مک ضروری است؟

اگر فکر می کنید که استفاده از رایانه اپل شما را از ویروس ها و نرم افزارهای جاسوسی در امان نگه می دارد، در اشتباهید. در سال 2012، اپل شعار بازاریابی «ما ویروس نمی‌گیریم» را متوقف کرد و اذعان داشت که رایانه‌های مک هم مثل نمونه های ویندوزی، ویروس می گیرند.

آیا نصب آنتی ویروس روی کامپیوترهای مک ضروری است؟

رایانه‌های مک در چندین زمینه از رایانه‌های شخصی ویندوزی ایمن‌تر هستند و سهم بازار کمتری دارند که باعث می‌شود هدف کمتری برای هکرها باشند. بسیاری از ویروس ها و سایر بدافزارها هنوز هم می توانند MacBooks، iMacs، Mac Pros و Mac Minis را آلوده کنند و این مشکلی است که به سرعت در حال افزایش است. طبق گزارشی که در سال ۲۰۲۱ منتشر شد، تعداد برنامه‌های مضری که سیستم‌های مک را هدف قرار می‌دهند در سال ۲۰۲۰ بیش از ۱۰۰۰ درصد افزایش یافت! هکرها به وضوح تلاش خود را بر روی رایانه های مک متمرکز می کنند، بنابراین کاربران باید محتاط باشند.

نرم افزار آنتی ویروس اغلب توسط کاربران مک که معتقدند بی فایده است نادیده گرفته می شود. این باعث می شود که آنها بیشتر در برابر ویروس ها حساس شوند و ممکن است آنها را برای مجرمان سایبری جذاب تر کند. اگرچه سیستم امنیتی داخلی اپل برای دور نگه داشتن بدافزارها به خوبی کار می کند، اما همچنان باید از نرم افزار آنتی ویروس برای تکمیل سیستم دفاعی خود استفاده کنید.

به طور خلاصه، مک شما به حفاظت از طریق آنتی ویروس نیاز دارد. ویروس‌ها و سایر بدافزارها می‌توانند سیستم‌های مک را آلوده کنند و حملات هدفمند مک رایج‌تر می‌شوند. در حالی که امکانات امنیتی زیادی در مک بوک ها وجود دارد اما نرم‌افزار آنتی‌ویروس می‌تواند بسیار فراتر از آنها عمل کند.

ارسال نظر