دوربین 16 لنز شرکت Light وارد دنیای گوشی های هوشمند می شود

رسانه کلیک - پیشرفت در دنیای گوشی های هوشمند ادامه دارد. شرکت لایت قصد دارد دوربین 16 لنز خود را وارد دنیای اسمارت فون ها کند.

دوربین 16 لنز شرکت Light وارد دنیای گوشی های هوشمند می شود

نزدیک به دو سال پیش شرکت Light از دوربین L16 پرده برداری کرد. این دوربین محاسباتی با چند دیافراگم از 16 لنز بهره می برد. از این میان نزدیک به 10 سنسور قادر به ثبت تصویر به صورت همزمان اما با فاصله کانونی متفاوت هستند.

این دوربین تمامی تصاویر ثبت شده را با یکدیگر ترکیب کرده و در نهایت تصویری با رزولوشن 52 مگاپیکسل در اختیار کاربر قرار می دهد. به تازگی واشنگتن پست اعلام کرده که کمپانی Light به دنبال استفاده از این ایده در دنیای گوشی های هوشمند است.

شرکت Light چندین گوشی مفهومی و نمونه اولیه با استفاده از این ایده را توسعه داده است. این محصولات در بخش پشتی خود دارای 5 تا 9 لنز هستند. این کمپانی ادعا کرده که محصولات توسعه یافته قادر به ثبت تصاویر با رزولوشن نهایی 64 مگاپیکسل هستند.

بنابر اعلام شرکت لایت، استفاده از چند لنز دوربین باعث می شود تصاویر کیفیت بهتری در محیط های کم نور داشته باشند و همچنین از قابلیت تشخیص عمق پیشرفته بهره ببرند. این کمپانی به معرفی گوشی های هوشمند مجهز به چند لنز در بخش پشتی خود در اواخر سال جاری میلادی اشاره کرده است.

در حال حاضر اطلاعاتی در رابطه با این گوشی های هوشمند در فضای مجازی منتشر نشده است. با این حال انتظار می رود در صورت استفاده از چند لنز در گوشی های هوشمند قیمت آن ها افزایش چشمگیری پیدا کند.

دوربین 16 لنز شرکت Light با قیمت 1950 دلار به فروش می رسد. به احتمال زیاد اسمارت فون های مجهز به چند لنز دوربین قیمتی بالاتر از 1000 دلار خواهند داشت. برای آشنایی با این گوشی های هوشمند باید تا پایان سال جاری میلادی صبر کنیم.

ارسال نظر