پردازنده هلیو P22 با لیتوگرافی 12 نانومتری معرفی شد

رسانه کلیک - مدیاتک یکی از شرکت های فعال در زمینه تراشه های موبایل محسوب می شود. این کمپانی به تازگی پردازنده هلیو P22 را معرفی کرده است.

پردازنده هلیو P22 با لیتوگرافی 12 نانومتری معرفی شد

مدیاتک برای تامین قدرت دستگاه های بالارده پردازنده های سری X خود را روانه بازار می کند و همچنین پردازنده های سری P خود را در اختیار سازندگان محصولات میان رده قرار می دهد. با توجه به فروش بالای گوشی های هوشمند میان رده، این کمپانی پردازنده های سری P خود را گسترش می دهد.

پس از استقبال مناسب از پردازنده هلیو P60 توسط تولیدکنندگان گوشی های هوشمند، این شرکت از چیپست جدیدی در سری P رونمایی کرده است ( مدیاتک هلیو P60 معرفی شد؛ پردازنده ای مجهز به هوش مصنوعی ). پردازنده هلیو P22 در کنار دو پردازنده مدیاتک هلیو P23 و P30 قدرت اسمارت فون های میان رده را تامین خواهد کرد.

پردازنده هلیو P22 از 8 هسته پردازشی Cortex A53 با فرکانس 2.0 گیگاهرتز بهره می برد. مدیاتک یکی از اولین شرکت هایی محسوب می شود که یک پردازنده اقتصادی با لیتوگرافی 12 نانومتری معرفی کرده است. این تراشه با لیتوگرافی 12 نانومتری مصرف انرژی کمی خواهد داشت.

پردازنده جدید مدیاتک از برخی فناوری های این کمپانی همانند تکنولوژی Neuropilot بهره می برد که این فناوری از TensorFlow ،TF Lite ،Caffe و Caffe2 پشتیبانی می کند. این ویژگی ها باعث می شود که توسعه دهندگان از هوش مصنوعی موجود در این پردازنده استفاده بهینه کنند.

این پردازنده جدید از دوربین دوگانه با حداکثر رزولوشن های 13 و 8 مگاپیکسل پشتیبانی می کند و قادر به ضبط ویدیو به صورت 30 فریم در ثانیه است. حداکثر نسبت تصویری که این تراشه پشتیبانی می کند برابر با 20:9 است.

از دیگر ویژگی های چیپست مدیاتک هلیو P22 می توان به بلوتوث نسخه 5.0 ، پشتیبانی از شبکه ارتباطی 4G برای هر دو سیم کارت و GNSS اشاره کرد. در حال حاضر تولید انبوه این پردازنده آغاز شده و تا پایان نیمه دوم سال 2018 محصولات مجهز به این تراشه روانه بازار می شوند.

ارسال نظر