چیپست مدیاتک هلیو P70 به واحد پردازش عصبی مجهز می شود

رسانه کلیک - هوش مصنوعی در بسیاری از پردازنده ها مورد استفاده قرار گرفته است. در آینده نزدیک چیپست مدیاتک هلیو P70 مجهز به این ویژگی در اختیار شرکت ها قرار می گیرد.

چیپست مدیاتک هلیو P70 به واحد پردازش عصبی مجهز می شود

در اوایل سال جاری میلادی، ماه فوریه شاهد رونمایی از پردازنده هلیو P60 از سوی شرکت مدیاتک بودیم ( مدیاتک هلیو P60 معرفی شد؛ پردازنده ای مجهز به هوش مصنوعی ). بر اساس گزارش جدیدی که در فضای مجازی منتشر شده، چیپست مدیاتک هلیو P70 در آینده نزدیک معرفی می شود.

چیپست مدیاتک هلیو P70 توسط لیتوگرافی 12 نانومتری به تولید می رسد. این پردازنده از 8 هسته پردازشی بهره می برد که درون دو خوشه قرار دارد. یکی از این دو خوشه به 4 هسته Cortex A73 و خوشه دیگر به 4 هسته Cortex A53 مجهز شده است. در این چیپست پردازنده گرافیکی Mali-G72 مورد استفاده قرار می گیرد.

در حالی که هسته های مورد استفاده در پردازنده هلیو پی 70 و هلیو P60 یکسان است، تراشه آینده مدیاتک از واحد پردازش عصبی مستقل (NPU) بهره می برد. این واحد پردازش عصبی عملکرد تراشه هلیو P70 را افزایش می دهد.

در گذشته گزارش ها برخی از مشخصات این پردازنده را اعلام کرده بودند. این تراشه حداکثر از 8 گیگابایت رم پشتیبانی می کند و می توان در کنار آن از حافظه های داخلی با فناوری eMMC 5.1 و یا UFS 2.1 استفاده کرد.

پردازنده هلیو پی 70 حداکثر از دوربین اصلی با رزولوشن 32 مگاپیکسل و مودم LTE Cat. 12 پشتیبانی می کند. این چیپست از ویژگی های هوش مصنوعی بهره می برد. در همین راستا محصولات دارای این تراشه می توانند به ویژگی فیس آنلاک مجهز شوند.

در حالی که پردانده هلیو P60 برای رقابت با تراشه اسنپدراگون 660 توسعه یافته است، چیپست مدیاتک هلیو P70 جهت مبارزه با پردازنده اسنپدراگون 710 روانه بازار می شود. در گذشته این پردازنده در بنچمارک AnTuTu امتیاز بالایی را کسب کرده بود ( پردازنده هلیو P70 موفق به کسب امتیاز 156906 در بنچمارک AnTuTu شد ).

ارسال نظر