چیپست هلیو P90 در بنچمارک AnTuTu حضور پیدا کرد

رسانه کلیک - چیپست هلیو P90 در گذشته نه چندان دور به صورت رسمی معرفی شد. به تازگی این پردازنده در بنچمارک AnTuTu حضور پیدا کرده است.

چیپست هلیو P90 در بنچمارک AnTuTu حضور پیدا کرد

نزدیک به دو هفته پیش شاهد معرفی چیپست هلیو P90 بودیم ( چیپست مدیاتک هلیو P90 به صورت رسمی معرفی شد ). بر اساس شایعات، این پردازنده قدرت گوشی اوپو R19 را تامین می کند. این دستگاه به احتمال زیاد در سه ماهه اول 2019 در معرض دید عموم قرار می گیرد.

به تازگی نتایج این پردازنده در بنچمارک AnTuTu در فضای مجازی منتشر شده که خبر از قدرت مناسب آن برای رقابت با چیپست اسنپدراگون 710 می دهد.

دستگاهی که در این بنچمارک حضور پیدا کرده به صفحه نمایش با رزولوشن فول اچ دپلاس مجهز شده و از 6 گیگابایت رم به همراه 128 گیگابایت حافظه داخلی بهره می برد. این گوشی هوشمند موفق به کسب امتیاز 162,861 شده است.

چیپست هلیو P90 دارای 8 هسته پردازشی است. دو هسته Cortex A75 این چیپست دارای فرکانس 2.2 گیگاهرتز و فرکانس 6 هسته Cortex A55 آن روی 2.0 گیگاهرتز تنظیم شده است.

دستگاه های دارای پردازنده می توانند حداکثر دارای 8 گیگابایت رم باشند. این چیپست از نمایشگر با رزولوشن فول اچ دی پلاس و دوربین اصلی تکی 48 مگاپیکسلی و یا دوربین دوگانه با سنسورهای 24 و 16 پشتیبانی می کند.

هوش مصنوعی مورد استفاده در این پردازنده در مقایسه با هلیو P60 و هلیو P70 عملکرد بهتری دارد. از دیگر ویژگی های این چیپست می توان به بلوتوث نسخه 5.0، شبکه ارتباطی 4G VoLTE دوگانه و رادیو اشاره کرد.

این چیپست به پردازنده گرافیکی PowerVR GM 9446 مجهز شده که قدرت مناسبی را در اختیار کاربران گوشی های میان رده قرار می دهد.

شرکت BlackView در گذشته ادعا کرده بود اولین گوشی هوشمند مجهز به این چیپست را روانه بازار می کند؛ با این حال شایعات به استفاده از این پردازنده در گوشی اوپو R19 اشاره می کنند.

ارسال نظر