چیپست مدیاتک هلیو P90 به صورت رسمی معرفی شد

رسانه کلیک - چیپست مدیاتک هلیو P90 از راه رسید. این تراشه از هوش مصنوعی بهره می برد و قدرت مناسبی دارد.

چیپست مدیاتک هلیو P90 به صورت رسمی معرفی شد

در اوایل ماه جاری میلادی شرکت مدیاتک با معرفی مودم M70 رسما وارد دنیای محصولات 5G شد. این مودم توسط شرکت TSMC تولید می شود و سال آینده در اختیار تولیدکنندگان قرار می گیرد. امروز چیپست مدیاتک هلیو P90 معرفی شده است. این تراشه دارای 8 هسته پردازشی است.

در چیپست مدیاتک هلیو پی 90 شاهد حضور 2 هسته Cortex-A75 با فرکانس 2.2 گیگاهرتز برای انجام فعالیت های سنگین و 6 هسته Cortex-A55 با فرکانس 2 گیگاهرتز هستیم. این تراشه میان رده با لیتوگرافی 12 نانومتری به تولید می رسد. در حال حاضر پردازنده هایی مانند اپل A12 و کایرین 980 دارای معماری 7 نانومتری هستند.

مدیاتک برای این چیپست خود پردازنده گرافیکی PowerVR GM 9446 در نظر گرفته که در مقایسه با پردازنده هلیو P70، بهبود عملکردی بیش از 50 درصد را تجربه کرده است. بزرگترین مزیت این تراشه در مقایسه با دیگر پردازنده های میان رده موجود در بازار مربوط به هوش مصنوعی آن است.

چیپست مدیاتک هلیو P90

این چیپست دارای APU بوده که عملکرد آن در زمینه هوش مصنوعی را در مقایسه با پردازنده های P60 و P70 تا 4 برابر افزایش می دهد. APU مورد استفاده در این پردازنده باعث بهبود کیفیت تصاویر ثبت شده با دوربین دستگاه های مجهز به آن می شود.

چیپست هلیو پی 90 از دوربین اصلی تکی 48 مگاپیکسلی و یا دوربین دوگانه با سنسورهای 24 و 16 مگاپیکسلی پشتیبانی می کند. این تراشه می تواند ویدیوهای صحنه آهسته 480 فریم بر ثانیه با رزولوشن 16 مگاپیکسل ضبط کند.

جدیدترین چیپست میان رده شرکت مدیاتک در نیمه اول سال آینده میلادی روانه بازار می شود و کاربران می توانند دستگاه های مجهز به آن را خریداری کنند.

با توجه به دعواهای حقوقی میان کوالکام و اپل ، مدیاتک می تواند از این موقعیت استفاده کند و در بازار ایالات متحده آمریکا حضور پیدا کند.

ارسال نظر