احتمال معرفی کارت گرافیک انویدیا GTX 1180 در تاریخ 15 ژوئن

رسانه کلیک - انویدیا یکی از شرکت های پیشرو در زمینه کارت های گرافیک محسوب می شود. بر اساس گزارش های جدید کارت گرافیک انویدیا GTX 1180 در ماه ژوئن معرفی خواهد شد.

احتمال معرفی کارت گرافیک انویدیا GTX 1180 در تاریخ 15 ژوئن

به نظر می رسد انویدیا در آینده نزدیک از یک کارت گرافیک جدید رونمایی کند. بر اساس گزارش های جدید این شرکت در حال آمادگی برای رونمایی از کارت گرافیک انویدیا GTX 1180 در تاریخ 15 ژوئن است.

گفته می شود که این کارت گرافیک در مقایسه با پرچمدار کنونی این برند، تایتان X از قدرت بیشتری برخوردار است. در گذشته گزارش ها به توسعه این محصول بر پایه معماری Turing اشاره کرده بودند.

برخی از مشخصات کارت گرافیک انویدیا GTX 1180 منتشر شده است. ادعا می شود که این محصول بر پایه معماری Turing و لیتوگرافی 12 نانومتری توسعه یافته است. این کارت گرافیک دارای 3584 هسته CUDA بوده و حداکثر فرکانس آن به 1600 مگاهرتز می رسد.

قدرت این کارت گرافیک به 13 ترافلاپس می رسد که در آن از 8 تا 16 گیگابایت حافظه اختصاصی GDDR6 استفاده شده است. در صورتی که اطلاعات اعلام شده صحت داشته باشد کارت گرافیک انویدیا GTX 1180 با بهبودهای زیادی در مقایسه با نسل گذشته خود روبه‌رو شده است.

در حال حاضر نمی توان اطلاعات منتشر شده را تایید و یا تکذیب کرد چرا که انویدیا در رابطه با این کارت گرافیک اظهار نظری نکرده است. با این حال انتظار می رود که این محصول جدید علاوه بر قدرت بیشتر در زمینه مصرف انرژی نیز عملکرد بهینه تری داشته باشد.

در رابطه با قیمت این کارت گرافیک اطلاعاتی منتشر نشده است. کارت گرافیک تایتان ایکس با قیمتی نزدیک به 1200 دلار به فروش می رسد با توجه به این موضوع انتظار می رود که انویدیا GTX 1180 قیمت کمتری داشته باشد.

انتظار می رود در ابتدا نسخه مرجع این کارت گرافیک از سوی انویدیا معرفی شود و سپس شرکت های دیگر مانند ایسوس ، MSI و گیگابایت نسخه های مخصوص خود را معرفی و روانه بازار کنند.

ارسال نظر