نسخه جدید انویدیا GTX 1050 برای گیمرها معرفی شد

رسانه کلیک - برخی گیمرها قادر به پرداخت هزینه بالایی برای خرید کارت گرافیک نیستند؛ در همین راستا، به تازگی نسخه جدید انویدیا GTX 1050 برای این دسته از خریداران معرفی شده است.

نسخه جدید انویدیا GTX 1050 برای گیمرها معرفی شد

گیمرها برای تهیه کارت گرافیک خود با مشکل مواجه هستند. علت این امر خرید تعداد بالای کارت گرافیک توسط افراد فعال در زمینه ارز دیجیتالی است ( مسجدی در لندن به عنوان نذورات ماه رمضان بیت کوین دریافت می کند ). کمبود کارت گرافیک در بازارهای جهانی باعث شده که قیمت این قطعه افزایش یابد.

اگر فردی خواهان خرید کارت گرافیک جدید برای ارتقای سیستم کنونی خود باشد باید هزینه بیشتری را نسبت به گذشته پرداخت کند. چند هفته گذشته قیمت کارت های گرافیک شرکت انویدیا در بازار افزایش یافته بود که با برنامه ریزی های صورت گرفته قیمت آن ها به حالت اولیه بازگشت.

به تازگی نسخه جدید انویدیا GTX 1050 به عنوان یک کارت گرافیک اقتصادی برای گیمرها معرفی شده است. در حالی که بسیاری از طرفداران شرکت انویدیا منتظر معرفی نسل جدید پردازنده های این کمپانی در ماه ژوئن هستند، این برند از نسخه جدید انویدیا GTX 1050 رونمایی کرده است.

این نمونه جدید به 3 گیگابایت حافظه اختصاصی GDDR5 مجهز شده است و از معماری پاسکال بهره می برد. با توجه به مشخصات، نسخه جدید انویدیا GTX 1050 قوی تر از نسخه 2 گیگابایتی GTX 1050 و ضعیف تر از GTX 1050 Ti است.

در حالی که فرکانس پایه این کارت گرافیک افزایش داشته است، پهنای باند حافظه به 84 گیگابایت بر ثانیه کاهش یافته است. استفاده از 3 گیگابایت حافظه اختصاصی به معنای آن است که اکثر بازی های جدید توسط این محصول پشتیبانی می شوند.

در این کارت گرافیک از 768 هسته CUDA استفاده شده است و بنابر ادعای شرکت سازنده تا 10 درصد عملکرد بهتری در مقایسه با نسخه 2 گیگابایتی GTX 1050 دارد. این کارت گرافیک ماه آینده میلادی عرضه می شود.

در حال حاضر قیمت نسخه 3 گیگابایتی کارت گرافیک انویدیا GTX 1050 مشخص نشده است با این وجود انتظار می رود که قیمتی بالاتر از 100 دلار داشته باشد.

ارسال نظر