تلاش سازندگان گوشی برای دریافت سریع‌تر مودم های 5G کوالکام

رسانه کلیک - تولید کنندگان تلفن های هوشمند در تلاش هستند تا با وارد کردن فشار، مودم های 5G کوالکام را در سال 2018 از این شرکت تحویل بگیرند.

تلاش سازندگان گوشی برای دریافت سریع‌تر مودم های 5G کوالکام

شرکت هایی مانند کوالکام، سامسونگ و هواوی با نهایت تلاش خود سعی دارند تا اولین محصولی که از شبکه مخابراتی نسل پنجم پشتیبانی می کند را عرضه کنند. در حال حاضر تاریخ معرفی اولین گوشی هوشمند پشتیبانی کننده از این قابلیت سال 2019 عنوان شده است، اما سازندگان این گجت ها با اعمال فشار، قصد دارند تا مودم های 5G کوالکام را زودتر از موعد مقرر تحویل گرفته و معرفی اولین محصول را به اواخر سال جاری موکول کنند.

بد نیست بدانید که کوالکام در تدارک آن است تا پردازنده 7 نانومتری اسنپدراگون 855 که از تکنولوژی 5G نیز پشتیبانی می کند را در آینده نزدیک معرفی کند. پس احتمال آن می رود که بعد از این اتفاق، شاهد معرفی اولین محصول با مودم های 5G کوالکام باشیم.

اولین محصولات با مودم های 5G کوالکام، پرچمداران برندهای مختلف خواهند بود. اما این شرکت در تلاش است تا این قطعه سخت افزاری را برای گوشی های میان رده نیز آماده کند.

Durga Prasad Malladi مدیر ارشد بخش مهندسی کوالکام در این باره گفت:

برخی تولید کنندگان گوشی های هوشمند قصد دارند تا محصولاتی مبتنی بر نسل پنجم ارتباطات را در سال 2019 عرضه کنند. مناطق تحت پوشش نسل پنجم شبکه تلفن همراه در حال حاضر چندان گسترده نیست و اپراتورهای مربوطه با یکدیگر در حال رقابت هستند تا آن را توسعه دهند. تا این لحظه، هیچکس در مورد گوشی هایی که از مودم های 5G کوالکام استفاده می کنند، صحبتی به میان نیاورده است.

شرکت چینی ZTE بر اساس برنامه ریزی ها، قرار بود تا اولین گوشی مبتنی بر نسل پنجم شبکه های ارتباطی را تا پایان سال جاری معرفی کند، اما چنین تصمیمی با توجه به تحریم های آمریکا در حد یک رویا باقی ماند! به این ترتیب کمپانی ZTE دیگر قادر نخواهد بود تا تجهیزات خود را از شرکت های آمریکایی خریداری کند.

آقای Malladi در ادامه اظهارات خود چنین گفت:

مودم های 5G کوالکام تنها برای تلفن های هوشمند تولید نمی شود و لپتاپ ها یا دستگاه های رومیزی نیز می توانند از این تکنولوژی بهره مند باشند؛ لذا در آینده ای نزدیک ممکن است شاهد اولترابوک هایی با پردازنده اسنپدراگون باشیم. همچنین تبلت ها نیز می توانند به این ویژگی مجهز شوند.

وی روی این موضوع نیز تأیید کرد که با گسترش مودم های 5G کوالکام، امکان VoLTE بعد از مدتی در دسترس کاربران قرار می گیرد. در ابتدای راه اندازی، این شبکه به صورت مستقل کار نمی کند و این بدان معناست که دستگاه ها به صورت همزمان به شبکه 4G LTE و 5G متصل می شوند. تا آماده شدن رسمی آن، قابلیت VoLTE در هر صورتی فعال باقی می ماند.

آیا تصور می کنید که تولید کنندگان تلفن های هوشمند در نهایت موفق می شوند تا اولین محصول با قابلیت پشتیبانی از شبکه 5G را تا پایان سال جاری عرضه کنند؟

ارسال نظر