چیپست اسنپدراگون 675 معرفی شد؛ هوش مصنوعی در گوشی های میان رده

رسانه کلیک - شرکت کوالکام از چیپست اسنپدراگون 675 رونمایی کرد. این تراشه با لیتوگرافی 11 نانومتری LPP توسعه یافته و در گوشی های میان رده مورد استفاده قرار می گیرد.

چیپست اسنپدراگون 675 معرفی شد؛ هوش مصنوعی در گوشی های میان رده

در ماه آگوست سال جاری میلادی شرکت کوالکام از پردازنده 10 نانومتری اسنپدراگون 670 رونمایی کرد. این چیپست در بسیاری از گوشی های هوشمند مانند اوپو R17، ویوو X23 و Vivo Z3 مورد استفاده قرار گرفته است.

امروز این کمپانی از چیپست اسنپدراگون 675 رونمایی کرد. این تراشه با لیتوگرافی 11 نانومتری LPP توسعه یافته و عملکرد بهتری در مقایسه با پردازنده اسنپدراگون 670 دارد.

چیپست اسنپدراگون 675 از ویژگی های مناسبی بهره می برد. این تراشه از مودم X12 پشتیبانی می کند که سرعت دانلودی برابر با 600 مگابیت بر ثانیه را برای کاربر به همراه دارد.

این تراشه قادر به پشتیبانی از بلوتوث نسخه 5.0 است و همچنین به فناوری شارژ سریع +Quick Charge 4 مجهز شده است. این تکنولوژی، شارژ 50 درصد باتری را در مدت زمان 15 دقیقه در پی دارد. از دیگر ویژگی های این پردازنده می توان به aptX و Aqstic اشاره کرد.

پردازنده جدید شرکت کوالکام از هسته های Kryo 460 بهره می برد. این تراشه دارای 8 هسته پردازشی است که در دو خوشه قرار دارد. یکی از این خوشه ها دارای 2 هسته پرقدرت و خوشه دیگر دارای 6 هسته با مصرف انرژی بهینه است.

فرکانس هسته های چیپست اسنپدراگون 675 روی 2 گیگاهرتز تنظیم شده که افزایش 20 درصدی عملکرد را در مقایسه با نسل گذشته آن در پی دارد. کوالکام برای این تراشه خود پردازنده گرافیکی آدرنو 612 را در نظر گرفته است. این چیپست می تواند حداکثر از 8 گیگابایت رم پشتیبانی کند.

جدیدترین پردازنده از سری اسنپدراگون 600، به پردازشگر سیگنال تصویر کوالکام 250L مجهز شده که افزایش کیفیت تصاویر ثبت شده در شرایط نوری مختلف را برای کاربران به همراه دارد. این تراشه از دوربین اصلی سه گانه با قابلیت زوم اپتیکال 5X پشتیبانی می کند.

بر اساس اعلام کوالکام، این تراشه در زمینه هوش مصنوعی در مقایسه با نسل گذشته خود تا 50 درصد عملکرد بهتری دارد. این چیپست قادر به اجرای برنامه های هوش مصنوعی با سرعت بالاتر و همچنین مصرف انرژی بهینه تر است.

ارسال نظر