پردازنده اسنپدراگون Wear 3100 معرفی شد؛ بهبود شارژدهی ساعت های هوشمند

رسانه کلیک - شرکت کوالکام از پردازنده جدیدی برای گجت های پوشیدنی رونمایی کرد. پردازنده اسنپدراگون Wear 3100 جایگزین اسنپدراگون ویر 2100 می شود.

پردازنده اسنپدراگون Wear 3100 معرفی شد؛ بهبود شارژدهی ساعت های هوشمند

کوالکام به تازگی جدیدترین چیپست خود را برای گجت های پوشیدنی معرفی کرد. این پردازنده اسنپدراگون Wear 3100 نام دارد و به عنوان جایگزین اسنپدراگون Wear 2100 در اسمارت واچ ها مورد استفاده قرار می گیرد.

بر اساس اعلام کوالکام، پردازنده اسنپدراگون 2100 باعث افزایش شارژدهی ساعت های هوشمند می شود. به نظر می رسد محصولات مجهز به این چیپست در مقایسه با نسل گذشته خود، 4 تا 12 ساعت شارژدهی بیشتری دارند.

میزان شارژدهی ساعت های هوشمند به عوامل مختلفی مانند ابعاد نمایشگر، ظرفیت باتری، سیستم عامل و پردازنده آن بستگی دارد. بنابراین کوالکام تنها می تواند مصرف یکی از مهم ترین قطعات مورد استفاده در اسمارت واچ ها را کاهش دهد.

یک اسمارت واچ مجهز به باتری 450 میلی آمپر ساعتی و پردازنده اسنپدراگون Wear 3100 می تواند تا 15 ساعت به صورت مداوم روشن بماند. این شارژدهی در وضعیتی محاسبه شده که کاربر از GPS و سنسور سنجش ضربان قلب بدون وقفه استفاده می کند.

در صورتی که استفاده زیادی از ساعت هوشمند خود نداشته باشید، شارژدهی آن به یک هفته افزایش پیدا می کند. پردازنده اسنپدراگون ویر 3100 و Wear OS در همکاری با یکدیگر باعث افزایش روشنایی نمایشگر ساعت های هوشمند می شوند.

چیپست اسنپدراگون ویر 3100 به پردازنده کمکی کوالکام QCC1110 مجهز شده که این تراشه برای کارهای نیازمند به قدرت پردازشی کم مورد بهینه سازی قرار گرفته است.

در حالی که مصرف این پردازنده کاهش پیدا کرده، هسته های مورد استفاده در آن با اسنپدراگون Wear 2100 یکسان است. چیپست جدید کوالکام از 4 هسته پردازشی ARM Cortex-A7 با فرکانس 1.2 گیگاهرتز بهره می برد که بسیار قدیمی محسوب می شود.

به نظر می رسد اسنپدراگون ویر 3100 بر اساس پردازنده اسنپدراگون 210 توسعه یافته است. این پردازنده در گوشی های هوشمند مورد استفاده قرار می گیرد. پردازنده جدید کوالکام از شبکه ارتباطی 4G با حداکثر سرعت دانلود 1 گیگابیت بر ثانیه پشتیبانی می کند.

ارسال نظر