پردازنده ساعت هوشمند کوالکام نوید گجت های کوچکتری را می دهد

رسانه کلیک - ساعت های هوشمند اندرویدی چندی است که ابهت خود را از دست داده اند و پردازنده ساعت هوشمند کوالکام قصد دارد تا هویت از دست رفته را به آنها بازگرداند.

پردازنده ساعت هوشمند کوالکام نوید گجت های کوچکتری را می دهد

بر هیچکس پوشیده نیست که گوگل نتوانسته موفقیت آنچنان زیادی در شاخه ساعت های هوشمند کسب کند و به همین دلیل، غول دنیای جستجوگرها تصمیم گرفت تا نام سیستم عامل ساعت هوشمند خود را از اندروید ویر به Wear OS تغییر دهد. اما پشتیبانی نرم افزاری بهتر تنها یک سمت ماجراست.

سخت افزار قرار گرفته درون ساعت های هوشمند اندرویدی آنچنان که باید و شاید خلاقیت نداشته و همین موضوع باعث شده تا محصولات رقیب مانند ساعت هوشمند سامسونگ (قدرت گرفته از سیستم عامل تایزن) یا اپل واچ موفقیت بیشتری را کسب کنند. پردازنده اسنپدراگون 2100 که روی اغلب ساعت های هوشمند اندرویدی قرار گرفته، نسخه بهینه شده چیپست اسنپدراگون 400 به حساب می آید که برای ساعت های هوشمند طراحی شده است، اما به نظر می رسد که در نهایت، پردازنده ساعت هوشمند کوالکام به صورت اختصاصی برای ساعت های هوشمند مبتنی بر Wear OS در دست توسعه و طراحی است.

استفاده از سخت افزار قدیمی و خارج از رده باعث شده تا ساعت های هوشمند مبتنی بر سیستم عامل ویر او اس در مقایسه با رقبا عقب بمانند. ساعت های هوشمند سامسونگ زمانی که با محصولات اندرویدی مقایسه می شود، عملکرد بهتر باطری آن را شاهد هستیم که این موضوع به صورت کامل به پردازنده آن بر می گردد. برای ماندن در بازار داغ رقابت، پردازنده ساعت هوشمند کوالکام وارد مرحله جدیدی شده است که به صورت کامل از ابتدا طراحی می شود و به طور دقیق، روی ساعت های هوشمند تمرکز دارد تا بهترین تجربه کاربری را در اختیار افراد بگذارد. از آنجا که پردازنده جدید به کمک تکنولوژی روز دنیا ساخته می شود، به این ترتیب مطمئنا ابعاد ساعت های هوشمند نیز کوچک تر می شود و به تولید کنندگان کمک می کند تا استفاده بهتری از فضای ایجاد شده به عمل آورند.

بد نیست بدانید که پردازنده ساعت هوشمند کوالکام با طراحی کوچکتر، مصرف باتری کمتری نیز خواهد داشت. متأسفانه در حال حاضر، اطلاعات دقیقی از این چیپست در دسترس نیست و باید زمان بیشتری منتظر بمانیم. اما به نظر می رسد که تولید انبوه آنها از فصل پاییز آغاز شود و در آن زمان، باید منتظر معرفی ساعت های هوشمند جدید باشیم. اگر همه چیز خوب پیش برود، اسمارت واچ های مبتنی بر سیستم عامل Wear OS می توانند مجددا به بازار رقابت با سایر محصولات بازگردند.

ارسال نظر