چیپست اسنپدراگون 855 پلاس به صورت رسمی معرفی شد

رسانه کلیک - شرکت کوالکام از چیپست اسنپدراگون 855 پلاس رونمایی کرد. عملکرد پردازنده گرافیکی این چیپست بهبودی 15 درصدی در مقایسه با نسل قبلی دارد.

چیپست اسنپدراگون 855 پلاس به صورت رسمی معرفی شد

کوالکام پردازنده اسنپدراگون 855 پلاس را معرفی کرد. فرکانس هسته های پردازشی و گرافیکی این پردازنده در مقایسه با نسخه قبلی افزایش پیدا کرده که باعث بهبود عملکرد آن می شود. این پردازنده برای اولین بار در نسل دوم گوشی ایسوس راگ فون مورد استفاده قرار می گیرد که البته سایر تولیدکننگان گوشی های هوشمند نیز به آن دسترسی خواهند داشت ( تاریخ معرفی ایسوس راگ فون 2 رسما اعلام شد ).

کوالکام اعلام کرده اولین گوشی های هوشمند مجهز به چیپست اسنپدراگون 855 پلاس اواخر سال جاری میلادی وارد بازار می شوند. بزرگترین تغییر این تراشه مربوط به پردازنده گرافیکی آن است. فرکانس پردازنده گرافیکی آدرنو 640 افزایش پیدا کرده که باعث بهبود 15 درصدی عملکرد آن شده است. فرکانس هسته های پردازشی Kryo 485 این چیپست به 2.96 گیگاهرتز افزایش پیدا کرده که رشدی 4 درصدی را نسبت به فرکانس 2.84 گیگاهرتزی نسخه استاندارد از خود نشان می دهد.

چیپست اسنپدراگون 855 پلاس

چیپست اسنپدراگون 855 پلاس مانند پردازنده اسنپدراگون 855 از مودم X24 LTE بهره می برد. در صورت سفارش خریدار، این پردازنده به مودم X50 برای پشتیبانی از نسل پنجم تلفن همراه مجهز می شود. در میزان رم و حافظه ای که این تراشه پشتیبانی می کند، تغییری ایجاد نشده است.

کوالکام عملکرد این پردازنده را در زمینه بازی و همچنین اپلیکیشن های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده بهبود داده است، بنابراین باید منتظر نسل جدید گوشی های مخصوص بازی باشیم. احتمالا برخی شرکت ها، پرچمداران نیمه دوم امسال خود را مجهز به این چیپست جدید وارد بازار می کنند. در همین راستا، شاهد تفاوت عملکرد میان پرچمداران نیمه اول و دوم این شرکت ها خواهیم بود. انتظار نمی رود این پردازنده در گوشی گلکسی نوت 10 سامسونگ مورد استفاده قرار بگیرد.

ارسال نظر