نسخه ارزان قیمت لپ تاپ Razer Blade Pro معرفی شد

رسانه کلیک - شرکت ریزر (Razer) در نمایشگاه IFA 2017 آلمان از نسخه ارزان قیمت لپ تاپ محبوب Razer Blade Pro رونمایی کرد.

نسخه ارزان قیمت لپ تاپ Razer Blade Pro معرفی شد

اگر می خواهید صاحب یک لپ تاپ گیمینگ بزرگ و قدرتمند باشید و در عین حال نمی‌خواهید این لپ تاپ به قدری سنگین باشد که در حمل و نقل آن دچار مشکل شوید، لپ تاپ ۱۷٫۳ اینچی ریزر بلید پرو (Razer Blade Pro) یک گزینه ایده آل برای شما محسوب می‌شود. اما متاسفانه این لپ تاپ ارزان نیست و قیمت آن از ۴۰۰۰ دلار شروع می شود.

بدون شک بسیاری از کاربران قادر به پرداخت چنین مبلغی نیستند. به همین دلیل شرکت ریزر در رویداد بزرگ IFA 2017 نسخه‌ی ارزان قیمت‌تری از لپ تاپ ریزر بلید پرو را معرفی کرد. قیمت این لپ تاپ ١٧ اینچی ٢٢٩٩ دلار اعلام شده است.

اگرچه این مدل ارزان قیمت جزو خانواده ریزر بلید پرو محسوب می شود اما شرکت سازنده برای کاهش هزینه‌ها و درنهایت کاهش قیمت فروش آن، تغییراتی را در سخت افزار این مدل انجام داده که با کاهش قدرت همراه بوده است.

این لپ تاپ جدید از یک کارت گرافیک GeForce GTX 1060‌ به جای ۱۰۸۰ استفاده کرده است و یک نمایشگر Full HD مات نیز با نرخ رفرش ۱۲۰ هرتز نیز جایگزین نمایشگر لمسی ۴K لپ تاپ اصلی Razer Blade Pro شده است.

حتی شرکت سازنده از کیبورد مکانیکی به کار گرفته شده در لپ تاپ اصلی Razer Blade Pro در نسخه ارزان قیمت استفاده نکرده است.

1th pic

تغییرات در سخت افزار مدل جدید و ارزان قیمت Razer Blade Pro و به دنبال آن کاهش قدرت با هدف های خاص دیگری نیز انجام شده است. مدل جدید از لحاظ وزن سبک‌تر از مدل اصلی خود است، همچنین سیستم خنک کننده آن بهینه شده و خنک‌تر اجرا می‌شود.

این لپ تاپ برای تامین انرژی و باتری خود نیازمند یک آداپتور ۱۶۵ واتی است. همه این موارد از نکات مثبت لپ تاپ Razer Blade Pro ارزان قیمت برای صاحب آن محسوب می شود. این مدل جدید از لپ تاپ ریزر بلید پرو حاوی یک رم ۱۶ گیگابایتی است،‌ اما شما می‌توانید در صورت تمایل به افزایش رم، آن را به ۳۲ گیگابایت ارتقا دهید.

نکته جالب توجه درباره لپ تاپ ارزان قیمت ریزر بلید پرو این است که حافظه این لپ تاپ نسبت به نسخه قدرتمندتر خود بهبود پیدا کرده است. حافظه ۲۵۶ گیگابایتی از نوع SSD همراه با یک هارد درایو ۲ ترابایتی این لپ تاپ قابل ارتقا می باشد. پردازنده‌ی نسل هفتمی اینتل Core i7-770HQ نیز گزینه‌ی بدی برای یک لپ تاپ گیمینک محسوب نمی شود.

اساسا شرکت ریزر یک لپ تاپ هیبریدی در مقایسه با لپ تاپ های بلید ۱۷ و ۱۴ اینچی خود ساخته است که کارایی قابل توجه ای را دارد. هرچند قیمت آن در جهت رقابت با رقبای ۱۷ اینچی MSI یا Asus نیست کمی متفاوت است اما انتظار شما از یک لپ تاپ گیمینگ به جز این امکانات چه چیز دیگری خواهد بود؟ به گفته شرکت ریزر، مدل ارزان قیمت و جدید لپ تاپ Blade Pro در ماه سپتامبر با قیمت پایه ٢٣٠٠ دلار به بازارهای جهانی عرضه می شود.

ارسال نظر