پردازنده گرافیکی اختصاصی سامسونگ در حال توسعه است

رسانه کلیک - گزارش جدیدی در رابطه با کمپانی سامسونگ در فضای مجازی منتشر شده است. این گزارش به توسعه پردازنده گرافیکی اختصاصی سامسونگ اشاره می کند.

پردازنده گرافیکی اختصاصی سامسونگ در حال توسعه است

اپل سال گذشته میلادی تصمیم گرفت در چیپست خود به‌جای استفاده از تراشه گرافیکی PowerVR از پردازنده گرافیکی اختصاصی خود استفاده کند. اپل با این اقدام هزینه های تولید خود را کاهش داد. این کمپانی کوپرتینویی بزرگترین مشتری شرکت Imagination Technologies محسوب می شد.

بر اساس گزارشی جدید پردازنده گرافیکی اختصاصی سامسونگ مراحل توسعه خود را طی می کند. این گزارش که توسط Winfuture.de منتشر شده است به استخدام نیرو توسط سامسونگ اشاره می کند. این کمپانی کره ای نیروهایی از شرکت های انویدیا، کوالکام و AMD برای توسعه تراشه گرافیکی اختصاصی خود در کالیفرنیا و تگزاس جذب کرده است.

کفته می شود این تیم در حال کار بر روی پردازنده های گرافیکی پرچمدار هستند و برای اولین بار در محصولات ارزان قیمت سامسونگ مورد استفاده قرار می گیرند. پرچمداران این کمپانی کره ای به پردازنده گرافیکی بر پایه ARM مجهز می شوند. انتظار می رود نسل دوم پردازنده گرافیکی اختصاصی سامسونگ در پرچمداران این شرکت حضور پیدا کند.

پردازنده گرافیکی اختصاصی سامسونگ بر پایه طراحی ARM توسعه پیدا نمی کنند و سامسونگ طراحی جداگانه ای را برای آن ها در نظر گرفته است. سامسونگ برای استفاده کامل از این تراشه های گرافیکی نرم افزارهای مخصوص و یک پلتفرم جدید توسعه می دهد.

در حال حاضر شرکت های زیادی در زمینه تولید تراشه های اختصاصی فعالیت می کنند. گوگل در سال گذشته گوشی های هوشمند خود، پیکسل 2 و پیکسل 2 XL را به تراشه اختصاصی پردازش تصویر مجهز کرد که Pixel Visual Core نام دارد. این تراشه قابلیت +HDR را در اختیار کاربران قرار می دهد.

بر اساس گزارش ها آمازون در حال توسعه تراشه هوش مصنوعی اختصاصی خود برای استفاده در نسل آینده محصولات Echo است. فیس بوک نیز در حال تلاش برای توسعه تراشه های هوش مصنوعی است ( فیس بوک به دنبال توسعه تراشه اختصاصی مبتنی بر هوش مصنوعی است ).

ارسال نظر