چیپست اگزینوس 9820 سامسونگ به صورت رسمی معرفی شد

رسانه کلیک - چیپست اگزینوس 9820 سامسونگ در معرض دید عموم قرار گرفت. انتظار می رود این تراشه قدرت پرچمداران آینده این برند کره ای را تامین کند.

چیپست اگزینوس 9820 سامسونگ به صورت رسمی معرفی شد

جدیدترین پردازنده تولیدی سامسونگ به صورت رسمی معرفی شد. چیپست اگزینوس 9820 سامسونگ بر اساس لیتوگرافی 8 نانومتری LPP FinFET تولید شده است که در مقایسه با معماری 10 نانومتری اگزینوس 9810 یک پیشرفت محسوب می شود. این تراشه از مودم LTE با سرعت 2 گیگابیت بر ثانیه، 3 خوشه هسته و واحد پردازش عصبی مستقل بهره می برد.

این تراشه دارای 2 هسته Cortex-A75، چهار هسته Cortex-A55 و 2 هسته سفارشی قدرتمند است. همانطور که می توان حدس زد، هسته های Cortex-A55 مصرف انرژی بهینه ای دارند. بر اساس اعلام سامسونگ، پردازنده اگزینوس 9820 در بخش چند هسته ای در مقایسه با نسل گذشته خود بهبود عملکردی برابر با 15 درصد دارد. این تراشه در بخش تک هسته ای تا 20 درصد عملکرد بهتری دارد و همچنین 40 درصد انرژی کمتری مصرف می کند.

چیپست اگزینوس 9820 سامسونگ به مودم LTE-Advanced Pro مجهز شده که دارای حداکثر سرعت دانلود 2 گیگابیت بر ثانیه است. این تراشه مانند نسل گذشته خود از 4x4 MIMO بهره می برد که افزایش سرعت انتقال اطلاعات را در پی دارد.

در بخش پردازنده های گرافیکی نیز شاهد بهبود عملکرد تراشه اگزینوس 9820 هستیم. چیپست اگزینوس 9820 سامسونگ از هسته های گرافیکی Mali-G76 بهره می برد که تا 40 درصد عملکرد بهتر و 35 درصد مصرف انرژی بهینه تری در مقایسه با نسل گذشته خود دارد. دستگاه های مجهز به این پردازنده در زمان اجرای اپلیکیشن های واقعیت افزوده و واقعیت مجازی به انرژی کمتری نیاز خواهند داشت.

سامسونگ برای جدیدترین پردازنده خود واحد پردازش عصبی مستقل در نظر گرفته تا عملکرد آن در زمینه هوش مصنوعی بهبود پیدا کند. این NPU عملکرد دوربین گوشی های هوشمند مجهز به پردازنده اگزینوس 9820 را نیز بهبود می دهد.

سامسونگ اعلام کرده تولید انبوه این پردازنده را از اواخر سال جاری میلادی آغاز می کند. با توجه به این موضوع، به احتمال زیاد جدیدترین پردازنده سامسونگ در گوشی های گلکسی S10 مورد استفاده قرار بگیرد.

ارسال نظر