سامسونگ چیپست اسنپدراگون 865 را تولید می کند

رسانه کلیک - گزارشی به تازگی از کشور کره جنوبی به اینترنت راه یافته که بر اساس آن، چیپست اسنپدراگون 865 توسط لیتوگرافی 7 نانومتری EUV سامسونگ به تولید می رسد.

سامسونگ چیپست اسنپدراگون 865 را تولید می کند

لیتوگرافی 7 نانومتری EUV سامسونگ باعث شده این شرکت کره ای قراردادهای زیادی با شرکت های مختلف منعقد کند. بر اساس گزارشی جدید از کره جنوبی، چیپست اسنپدراگون 865 توسط این معماری به تولید می رسد. به نظر می رسد این قرارداد مراحل نهایی خود را طی می کند.

سامسونگ در گذشته پردازنده های اسنپدراگون 820 و 835 را به تولید رسانده بود؛ با این حال وظیفه تولید چیپست اسنپدراگون 845 و 855 بر عهده شرکت TSMC بود.

به اعتقاد کوالکام، فناوری 7 نانومتری EUV سامسونگ در مقایسه با لیتوگرافی 7 نانومتری TSMC، پیشرفته تر است. بر اساس اطلاعاتی که در توییتر منتشر شده، پردازنده اسنپدراگون 865 در نسخه استاندارد و 5G در اختیار تولیدکنندگان قرار می گیرد.

سامسونگ وظیفه تولید تراشه های گرافیکی انویدیا را نیز بر عهده دارد. در گذشته TSMC این تراشه ها را به تولید می رساند. کارت های گرافیک انویدیا با معماری Ampere، اولین محصولات این شرکت با لیتوگرافی 7 نانومتری محسوب می شوند. هم اکنون کارت های گرافیک Turing با لیتوگرافی 12 نانومتری TSMC به فروش می رسند.

شرکت IBM نسل آینده پردازنده های خود را با لیتوگرافی 7 نانومتری EUV سامسونگ تولید می کند. انتظار می رود پردازنده مورد استفاده در گلکسی نوت 10 نیز با این لیتوگرافی به تولید برسد ( احتمال رونمایی از سامسونگ گلکسی نوت ۱۰ در تاریخ 19 مرداد ).

سامسونگ و AMD برای تولید تراشه های گرافیکی موبایل با یکدیگر همکاری می کنند؛ با این حال ای‌ام‌دی وظیفه تولید نسل جدید پردازنده های Zen 2 و کارت های گرافیک مبتنی بر Navi را بر عهده شرکت TSMC قرار داده است. این کمپانی همچنین چیپست های اپل A13 و Kirin 985 را نیز به تولید می رساند ( آغاز تولید چیپست اپل A13 از سوی شرکت TSMC ).

ارسال نظر