سامسونگ رکورد خود را در ساخت پرظرفیت ترین حافظه SSD جهان شکست!

رسانه کلیک - سامسونگ به تازگی موفق به ساخت پرظرفیت ترین حافظه SSD جهان شد. این قطعه با معماری عمودی و ابعاد بسیار کوچک خود قادر است 30 ترابایت اطلاعات را در خود جای دهد!

سامسونگ رکورد خود را در ساخت پرظرفیت ترین حافظه SSD جهان شکست!

به گزارش کلیک به نقل از انگجت، تقریبا ۲ سال پیش بود که سامسونگ با معرفی درایو اس اس دی 15.36 ترابایتی عنوان بیشترین ظرفیت را از آن حافظه های SSD خود کرد. حال پس از گذشت دو سال، این شرکت کره ای رکورد خودش را با دستیابی به ظرفیت و عملکرد 2 برابری شکسته است. حافظه اس اس دی جدید سامسونگ PM1643 نام دارد و با سرعت خواندن و نوشتن استثنایی 2100 و 1700 مگابایت بر ثانیه همه کاربران را با هر نیازی راضی نگه می دارد.

درون قاب 2.5 اینچی این سخت افزار قدرتمند، چیپ های NAND سه بعدی دارای ساختار عمودی و ظرفیت 512 گیگابایت تعبیه شده که درست نصف جدیدترین مدل 1 ترابایتی آن، یعنی V-NAND است که سال گذشته از سوی سامسونگ معرفی شد.

حال که غول سخت افزاری دنیای تکنولوژی موفق به تولید انبوه پرظرفیت ترین حافظه SSD جهان با چنین ابعاد کوچکی شده، بالطبع باید منتظر عرضه حافظه هایی با ظرفیت های 15.36 ترابایت، 7.68 ترابایت، 3.84 ترابایت، 1.92 ترابایت، 960 گیگابایت و 800 گیگابایت باشیم.

پس از ظهور چنین سخت افزارهایی، احتمالا شاهد نسل جدیدی از حافظه رایانه های شخصی و گوشی های همراه با ظرفیت هایی بی سابقه خواهیم بود.

ارسال نظر