رونمایی از سنسور 200 مگاپیکسلی جدید سامسونگ به نام ایزوسل Hp3

سامسونگ سنسور 200 مگاپیکسلی جدیدی به نام ISOCELL HP3 را معرفی کرد. “کوچکترین پیکسل صنعت” با تنها 0.56 میکرومتر اندازه ای که دارد، 12 درصد کوچکتر از مدل قبلی است. به لطف الگوریتم جدید برای چیدن تصاویر، فوکوس خودکار سریع‌تر و حتی HDR واضح‌تر را وعده می‌دهد.

رونمایی از سنسور 200 مگاپیکسلی جدید سامسونگ به نام ایزوسل Hp3

سنسور جدید 9 ماه پس از ایزوسل HP1، که از نظر فنی اولین سنسور دوربین 200 مگاپیکسلی برای گوشی‌های هوشمند بوده، ارائه شد، حتی اگر هنوز یک گوشی واقعی با آن ندیده باشیم. از آن زمان، سامسونگ موفق شد اندازه پیکسل را از 0.64 میکرومتر کاهش دهد و سنسور جدید را از نوع 1/1.4 اینچی (حدود 20 درصد کوچکتر از نسل قبلی) ساخت.

فناوری باینینگ 4-به -1 تا 1.12μm پیکسل را برای عکس های 50 مگاپیکسلی اضافه می کند. برای عکس‌های فوق‌تاریک، سنسور جدید از باینینگ 16 به 1 برای پیکسل‌های عظیم 2.24 میکرون و عکس‌های 12.5 مگاپیکسلی نیز پشتیبانی می‌کند. سامسونگ همچنین به راه حل فوکوس خودکار Super-QPD خود می بالید. همه پیکسل ها مجهز به قابلیت فوکوس خودکار هستند و هر خوشه چهارتایی دارای یک لنز است که تفاوت فازها را در جهت های افقی و عمودی تشخیص می دهد.

این سنسور همچنین می‌تواند ویدیوهای 8K با سرعت 30 فریم بر ثانیه و 4K با نرخ 120 فریم بر ثانیه با حداقل افت در میدان دید فیلم‌برداری کند. ویژگی بهبود یافته Smart-ISO Pro اکنون اطلاعات را از سه مرحله ادغام می کند - حالت ISO پایین، متوسط و بالا برای افزایش عملکرد HDR. ایزوسل HP3 می تواند تصاویر را در 4 تریلیون رنگ (عمق 14 بیتی) تولید کند که 64 برابر بیشتر از HP1 قبلی که 68 میلیارد بود. سامسونگ آماده ارائه نمونه هایی از ایزوسل HP3 به سازندگان گوشی های هوشمند است و انتظار دارد تولید انبوه آن در سال جاری آغاز شود.

ارسال نظر