سامسونگ آماده تولید چیپست‌های 5 نانومتری اگزینوس از ماه آگوست است

رسانه کلیک - شرکت سامسونگ طی چند ماه اخیر روند ساخت چیپست‌های 5 نانومتری خود را توسعه داده است. اکنون این شرکت آمادگی تولید انبوه تراشه‌های Exynos 992 را دارد.

سامسونگ آماده تولید چیپست‌های 5 نانومتری اگزینوس از ماه آگوست است

به گزارش ZDNet، چیپست بعدی Exynos 992 نام دارد. باید دید آیا سامسونگ از این تراشه همزمان با گوشی هوشمند Galaxy Note20 در ماه آگوست رونمایی خواهد شد یا خیر.

چیپست Exynos 992 از هسته‌های پردازنده Cortex-A78 ARM و ساختار پردازنده گرافیکی Mali-G78 استفاده خواهد کرد. یعنی این تراشه 20 درصد راندمان بیشتری نسبت به هسته پردازنده Cortex-A77 که در Exynos 990 استفاده شده ارائه خواهد کرد. همچنین پردازنده گرافیکی آن 25 درصد عملکرد بهتری نسبت به Mali-G77 ارائه می‌دهد.

شرکت ARM تأیید کرد که از هسته‌های Cortex-A78 در چیپست‌های 5 نانومتری سامسونگ استفاده خواهد شد. دقیقا مشابه اتفاقی که در تراشه‌های ساخته شده توسط شرکت تایوانی TSMC افتاده است.

به گفته مدیران سامسونگ، ممکن است از چیپست‌های 5 نانومتری Exynos 992 فقط برای گوشی‌های هوشمند Galaxy Note20 کره جنوبی استفاده شده و برای سایر گوشی‌های عرضه شده در جهان از چیپست اسنپدراگون استفاده کنند. با این کار سامسونگ تکنولوژی خود را به رخ دیگر رقیبان این حوزه نیز خواهد کشید.

ارسال نظر