اسنپدراگون 1000 برای رقابت با پردازنده های اینتل در حال توسعه است!

رسانه کلیک - به نظر می رسد شرکت کوالکام قصد دارد با اینتل در زمینه پردازنده های لپ تاپ مبارزه کند. این شرکت در حال توسعه پردازنده اسنپدراگون 1000 است.

اسنپدراگون 1000 برای رقابت با پردازنده های اینتل در حال توسعه است!

در گذشته نه چندان دور گزارشی در رابطه با پردازنده اسنپدراگون 850 منتشر شد. این پردازنده در تابستان سال جاری میلادی معرفی می شود و در مقایسه با اسنپدراگون 845 فرکانس بالاتری دارد. کوالکام قصد دارد فرکانس هسته های این پردازنده را به 3 گیگاهرتز برساند.

پردازنده اسنپدراگون 850 به جای گوشی های هوشمند برای لپ تاپ ها طراحی شده است. در سال گذشته میلادی شاهد معرفی چندین لپ تاپ با پردازنده اسنپدراگون 835 بودیم. این پردازنده برای اپلیکیشن های Win32 بهینه سازی نشده است به همین علت عملکرد مناسبی ندارد.

شرکت های مایکروسافت، کوالکام، ARM و سازندگان لپ تاپ ها در رابطه با توسعه محصولات مجهز به پردازنده های ARM مشتاق هستند. امروز یکی از افشاگران معروف دنیای فناوری، رولند کوانت اطلاعاتی را در رابطه با پردازنده های آینده کوالکام منتشر کرده است.

بر اساس گفته کوانت، تراشه های اسنپدراگون 950 و اسنپدراگون 1000 در حال توسعه هستند. این تراشه ها برای لپ تاپ های مجهز به سیستم عامل ویندوز 10 بهینه سازی می شوند.

کوالکام قصد دارد با معرفی پردازنده های اسنپدراگون 1000 و 950 در بازار لپ تاپ ها نقش بیشتری داشته باشد. انتظار می رود این پردازنده های جدید بتوانند در بخش لپ تاپ های اقتصادی عملکرد بالایی را از خود نشان دهند. در بخش لپ تاپ های قدرتمند دو شرکت اینتل و AMD حکمرانی می کنند.

گفته می شود Cortex A76 قدرتی معادل اینتل Core i5-7300 دارد. به اعتقاد WinFuture پردازنده های اسنپدراگون 950 و اسنپدراگون 1000 قادر به مبارزه با پردازنده نسل هفتم سری Y اینتل هستند.

بر اساس گزارش ها ایسوس اولین لپ تاپ مجهز به پردازنده اسنپدراگون 950 یا 1000 را معرفی می کند. این محصول دارای کدنام Primus است و در سه ماهه اولیه 2019 روانه بازار می شود.

ارسال نظر