احتمال معرفی چیپست کوالکام اسنپدراگون 8150 در تاریخ 4 دسامبر

رسانه کلیک - کوالکام در تاریخ 13 آذر مراسمی را برگزار می کند. انتظار می رود در این تاریخ با چیپست کوالکام اسنپدراگون 8150 ملاقات کنیم.

احتمال معرفی چیپست کوالکام اسنپدراگون 8150 در تاریخ 4 دسامبر

پردازنده های تولیدی کوالکام بیشترین کاربرد را در دنیای گوشی های هوشمند اندرویدی دارد. این شرکت هر ساله از چیپست های جدید خود رونمایی می کند. در گذشته نه چندان دور شاهد رونمایی از پردازنده های جدید کایرین 980 و اگزینوس 9820 بودیم. در حالی که هواوی و سامسونگ از جدیدترین پردازنده های پرچمدار خود رونمایی کرده اند، کوالکام هنوز این اقدام را انجام نداده است.

گزارشی جدید به معرفی چیپست کوالکام اسنپدراگون 8150 در تاریخ 4 دسامبر اشاره می کند. کوالکام در این تاریخ مراسمی را در رویداد Qualcomm Technology Summit برگزار می کند. در دعوتنامه مربوط به این مراسم به شبکه ارتباطی 5G برای گوشی های هوشمند اشاره شده است. این مراسم به مدت 3 روز در هاوایی برگزار می شود.

از نظر مشخصات فنی، انتظار می رود این تراشه مشابه با چیپست کایرین 980 باشد. در همین راستا شاهد استفاده از 8 هسته در سه خوشه خواهیم بود که با لیتوگرافی 7 نانومتری توسعه یافته است. یکی از این خوشه ها میزبان یک هسته قدرتمند با فرکانس 2.84 گیگاهرتز ، خوشه دوم دارای 3 هسته متوسط با فرکانس 2.4 گیگاهرتز و خوشه آخر از 4 هسته ضعیف با فرکانس 1.74 گیگاهرتز بهره می برد.

انتظار می رود کوالکام برای چیپست جدید خود پردازنده گرافیکی آدرنو 640 را در نظر بگیرد که در مقایسه با نسخه کنونی خود 20 درصد قدرت بیشتری خواهد داشت. در گذشته شاهد حضور چیپست کوالکام اسنپدراگون 8150 در AnTuTu بودیم. این پردازنده موفق به کسب امتیاز بسیار بالایی در این بنچمارک شده است.

چیپست جدید کوالکام دارای رقیبان قدرتمندی مانند کایرین 980 و اپل A12 است. پردازنده اپل قدرت بسیار بالایی را در اختیار کاربران قرار می دهد؛ با این حال چیپست کوالکام اسنپدراگون 8150 امتیاز بالاتری را در آنتوتو کسب کرده است. در سال آینده گوشی گلکسی S10 سامسونگ به پردازنده اگزینوس 9820 مجهز می شود که انتظار می رود قدرت بالاتری در مقایسه با اگزینوس 9810 باشد.

ارسال نظر