پردازنده ساعت هوشمند اسنپدراگون به قابلیت ردیابی چشم مجهز می شود

رسانه کلیک - همان طور که پیش تر در میان اخبار تکنولوژی شاهد بودیم، پردازنده ساعت هوشمند اسنپدراگون در دست توسعه است و گوگل نیز در کنار کوالکام روی این چیپست نظارت دارد؛ قطعات سخت افزاری که ظاهرا به قابلیت ردیابی چشم مجهز خواهد شد.

پردازنده ساعت هوشمند اسنپدراگون به قابلیت ردیابی چشم مجهز می شود

اگر از دنبال کنندگان وب سایت کلیک باشید، مطمئنا می دانید که شرکت گوگل در کنار کوالکام، در حال کار بر روی پردازنده ساعت هوشمند اسنپدراگون است. غول دنیای جستجوگرها قصد دارد تا اولین محصول خود با این چیپست را در سه ماهه چهارم سال جاری به دنیای تکنولوژی معرفی کند.

پردازنده ساعت هوشمند اسنپدراگون به صورت کامل از ابتدا طراحی و جایگزین اسنپدراگون 2100 می شود که نمی توان آن را بیش از نسخه بهبود یافته اسنپدراگون 400 به حساب آورد. این چیپست که به احتمال زیاد اسنپدراگون 3100 نامیده می شود، بر اساس گزارش های جدید به ویژگی های مهم و انقلابی مجهز خواهد بود. طبق شایعات جدید به گوش رسیده، پردازنده ساعت هوشمند اسنپدراگون به قابلیت ردیابی چشم مجهز خواهد بود و می تواند با گجت های دیگر مانند گوگل گلس ارتباط برقرار کند.

با استفاده از تکنولوژی ردیابی چشم، ساعت هوشمند شما قادر خواهد بود تا جهت های حرکت قرنیه و مردمک چشم را تشخیص دهد. به این منظور، گجت اشاره شده باید به دوربین با نرخ فریم 120 fps و پردازنده ای قدرتمند مجهز باشد که در هر ثانیه، 36 میلیون دستور را ارسال یا دریافت می کند. در کنار استفاده از واقعیت مجازی، وجود قابلیت ردیابی چشم می تواند موجب آنلاک شدن دستگاه یا کنترل آن به وسیله حرکات چشم شود. بر اساس اعلام Pankaj Kedia از بخش ابزار پوشیدنی شرکت کوالکام، پردازنده اسنپدراگون 3100 بهبودهای قابل ملاحظه ای را نیز به خود می بیند.

با بهبود چیپست، مسلما شاهد کاهش مصرف باتری و به این ترتیب دوام بیشتر آن خواهیم بود. به این ترتیب سرعت رندر دستگاه بالاتر می رود، عملیات داخل ساعت روان تر انجام می شود و قابلیت های جدیدی در زمینه ورزش و سلامت به این ساعت هوشمند راه پیدا می کند. چیپست جدید به سی پی یو ARM Cortex A7، پردازنده گرافیکی Adreno 304 و سیستم مدیریت انرژی جدید به نام Blackghost مجهز خواهد بود.

پیش بینی می شود که گوگل در فصل پاییز، اولین محصول خود با پردازنده ساعت هوشمند اسنپدراگون 3100 و سیستم عامل Wear OS را معرفی می کند. برخی شایعات مختلف حاکی از آن است که این ساعت هوشمند توسط LG تولید می شود.

آیا این چیپست می تواند سیستم عامل یاد شده را مجددا احیا کند یا همچنان کاربران دنیای تکنولوژی، محصول پوشیدنی گوگل را نفی می کنند؟

ارسال نظر