شرکت سونی نمی تواند به اندازه کافی سنسور دوربین تولید کند

رسانه کلیک - همزمان با فراگیر شدن گوشی های هوشمند با دوربین چندگانه، شرکت سونی با تقاضای بیش از حد سنسورهای تصویربرداری خود مواجه شده و ظاهرا قادر به تولید کافی آن ها نیست.

شرکت سونی نمی تواند به اندازه کافی سنسور دوربین تولید کند

اغلب اسمارت فون هایی که سال آینده عرضه می شوند، دارای یک ویژگی مشترک هستند و آن، بهره مندی از دوربین چندگانه است. شرکت های سازنده همچون وان پلاس، نوکیا، سامسونگ، هواوی، شیائومی و اپل، در حال استفاده از دوربین های دوگانه، سه گانه، چهارگانه و حتی پنج گانه در محصولات خود هستند. البته این موضوع لزوما به معنای بهبود کیفیت تصویربرداری نیست، اما سبب به وجود آمدن ویژگی های جدید می شود. در واقع همین ویژگی های متنوع است که شرکت ها را وادار به خرید هر چه بیشتر سنسورهای تصویربرداری می کند. به همین خاطر بخش نیمه هادی سونی با تقاضای بیش از حد محصولات خود مواجه است؛ تا جایی که دیگر توانایی تولید سنسورهای کافی را ندارد.

تروشی شیمیتزو، سرپرست بخش نیمه هادی سونی با ابراز تاسف اعلام کرده که با وجود سرمایه گذاری های کلان، کمپانی قادر به تولید سنسورهای مورد نیاز شرکت ها نیست و علت این امر را باید در ساخت روزافزون گوشی با دوربین چندگانه جستجو کرد. همانطور که می دانید، شرکت سونی تولیدکننده اصلی سنسور گوشی های هوشمند است. به طوری که تقریبا تمام موبایل هایی که در حال حاضر تولید می شوند حداقل دارای یک سنسور سونی هستند. بنابراین با اینکه میزان تقاضای جهانی برای اسمارت فون ها تقریبا یکنواخت باقی مانده، اما سرعت تقاضا برای سنسورهای تصویربرداری روز‌به‌روز در حال افزایش است.

شرکت سونی

این شرکت ژاپنی با وجود تلاش های 24 ساعته حتی در ایام تعطیلات نیز نتوانسته آنطور که باید به نیاز سازندگان پاسخ دهد. در واقع میزان تقاضا به قدری زیاد شده که بخش تولیدات نیمه هادی اکنون پس از PlayStation به دومین منبع درآمد سونی تبدیل شده است.

شرکت سونی سازنده یکی از محبوب ترین سنسورهای حال حاضر دنیا، سنسور 48 مگاپیکسلی و خارق العاده IMX586 است. سازندگان بسیاری تاکنون از این سنسور در گوشی های خود استفاده کرده اند که از میان آن ها می توان به شیائومی (ردمی نوت 7/7 پرو، ردمی نوت 8، سری Mi 9، شیائومی Mi A3، ردمی K20 پرو)، وان پلاس (سری 7/7T)، هواوی، اوپو، ریلمی، ایسوس، ویوو و موتورولا اشاره کرد.

نسخه پیشرفته تر این سنسور یعنی IMX686 اکنون با سنسور 108 مگاپیکسلی سامسونگ رقابت می کند که قرار است در گوشی های 2020 نظیر ردمی K30 به کار گرفته شود. سونی در ماه مه 2019، 51 درصد از سهم کل بازار را به خود اختصاص داد. این رقم تا چند ماه آینده به طور چشمگیری افزایش پیدا می کند.

ارسال نظر