بهترین و سریعترین DNS سرورهای 2022 کدامند؟

اگر به دنبال برقراری یک اتصال امن بین کاربران و سایت خود هستید، پیشنهاد می کنیم از DNS سرور مناسب برای این منظور استفاده کنید تا سرعت باز شدن سایت شما بالاتر برود. در ادامه این مطلب به معرفی بهترین و سریعترین DNS سرورهای 2022 می پردازیم.

بهترین و سریعترین DNS سرورهای 2022 کدامند؟

بهترین و سریعترین DNS سرورهای 2022 کدامند؟

DNS یا Domain Name System یک پروتکل اینترنتی است که نام دامنه‌هایی را که در مرورگر وارد می کنید را می‌گیرد و آنها را به آدرس‌های IP مورد نیاز برای دسترسی به آن وب‌سایت‌ها یا صفحات خاص ترجمه می‌کند.

کندی سرورها می تواند منجر به کندی بارگیری و لود صفحات وب سایت شود و اگر سرور شما از کار بیفتد، سایت شما در دسترس نخواهد بوداما DNS سرورها کار را برای مدیران سایتها در این مواقع راحت کرده اند.

با انتخاب یک سرور DNS رایگان و عمومی، مشکلات فنی کمتری را تجربه خواهید کرد. علاوه بر این، برخی از آنها دارای ویژگی‌های امنیتی مانند مسدود کردن وب‌سایت‌های آلوده یا فیشینگ و همچنین ارائه فیلتر کردن محتوا برای دور نگه داشتن فرزندان شما از بخش‌های خاص و ناخوشایند دنیای آنلاین هستند و قادرند از وب سایت شما در مقابل هکرها و حملات محافظت کنند.

DNS چیست؟

(DNS) یک دفترچه تلفن برای اینترنت است، چارچوبی که نام‌های دامنه، مانند facebook.com یا twitter.com را به آدرس‌های IP لازم برای دستگاه‌ها برای بارگیری منابع اینترنتی (مانند 126.125.4.4) ترجمه می‌کند. در اصطلاحبه آن Resolution می گویند.

مکانیزم DNS می تواند بسیار پیچیده باشد، زیرا اطلاعات در یک پایگاه داده نگهداری نمی شود، بلکه در یک فهرست جهانی شامل تعداد زیادی سرور DNS در سراسر جهان توزیع می شود.

خوشبختانه، کاربر معمولی اینترنت معمولاً مجبور نیست درگیر هیچ یک از جزئیات فنی سطح پایین باشد. ISP شما هر زمان که آنلاین می شوید به طور خودکار دسترسی به سرور DNS را برای شما فراهم می کند و هر زمان که URL را در مرورگر خود وارد می کنید، آدرس IP مربوطه را برای شما پیدا می کند.

در ادامه به معرفی چند DNS سرور برتر جهان در سال 2022 میپردازیم.

1. کلادفلر

Cloudflare که بیشتر به خاطر CDN با کیفیتش شناخته می شد دامنه فعالیت خود را گسترش داده و یک سرویس DNS اختصاصی و البته عمومی جدید با آی پی 1.1.1.1 راه اندازی کرد.

کلادفلر تمرکز زیادی بر روی زیرساخت ها و امیت دارد و نتایج تست از سایت DNSPref نشان می دهد سرویس DNS کلادفلر، سریعترین سرویس موجود در این زمینه در جهان به حساب می آید.

حریم خصوصی یکی دیگر از نقاط قوت سرویس های کلادفلر است. Cloudflare فقط قول نمی دهد که از داده های مرور شما برای ارائه تبلیغات استفاده نخواهد کرد. متعهد می شود که هرگز آدرس IP درخواستی (مال شما) را روی دیسک ننویسد و در اختیار کسی قرار ندهد و هر گونه گزارشی در این زمینه وجود داشته باشد ظرف 24 ساعت حذف خواهد شد.

وب‌سایت 1.1.1.1 دارای برخی راهنمایی‌های راه‌اندازی، با آموزش‌های ساده در مورد ویندوز، مک، اندروید، iOS، لینوکس و روترها است. به عنوان مثال، یک مجموعه دستورالعمل برای همه نسخه های ویندوز دریافت می کنید - اما برخی از مزیت ها (جزئیات IPv6 و همچنین IPv4) وجود دارد و باید بتوانید آن را خودتان کشف کنید. علاوه بر این، کاربران تلفن همراه می توانند از سرویس WARP کلادفلر استفاده کنند که تمام ترافیک اینترنت تلفن را امن می کند.

یکی دیگر از مزیت های DNS کلادفلر، ارائه چند سرویس با فیلتر محتوا و مسدودکننده نرم افزارهای مخرب و جلوگیری از نمایش تبلیغات و محتوای نامناسب برای کودکان است که با تنظیم کردن DNS خود بر روی آی پی های 1.1.1.2/1.0.0.2 و 1.1.1.3/1.0.0.3 می توانید از این سرویس ها استفاده کنید.

همچنین کلادفلر انجمن آنلاینی را راه اندازی کرده که اگر هر یک از کاربرانش سوالی داشتند، بتوانند آن را با متخصصین و سایر کاربران مطرح کنند و به جواب سوال خود برسند.

کلافلر تا چندی پیش محبوبترین سرویس در ایران نیز به شمار می رفت اما پس از مطرح شدن بحث اینترنت ملی و اختلالاتی که بر روی کلادفلر ایجاد شد، بسیاری از صاحبین کسب و کارهای مجازی که سایتهای خود را بر روی سرویس های رایگان کلادفلر برده بودند، مجبور به ترک آن و استفاده از نمونه های بی کیفیت وطنی شدند.

2.Google Public DNS

Google Public DNS یک جایگزین ساده و موثر برای DNS هایی است که ISP شما ارائه می کند.

حریم خصوصی در سرویس های گوگل چندان رعایت نمی شود و در این زمینه نمی تواند با سرویس DNS کلادفلر برابری کند اما چندان هم بد نیست. این سرویس اطلاعات کامل آدرس IP دستگاه درخواست کننده را برای حدود 24 تا 48 ساعت برای عیب یابی و اهداف تشخیصی ثبت می کند. گزارش‌های «دائمی» هرگونه اطلاعات شناسایی شخصی را حذف می‌کنند و جزئیات مکان را تا سطح شهر کاهش می‌دهند، و همه آنها به جز نمونه کوچک تصادفی پس از دو هفته حذف می‌شوند.

سایت پشتیبانی گوگل تنها راهنمایی های بسیار ابتدایی برای استفاده از آن را ارائه می دهد اما توضیحات آن طوری است که تنها کاربران حرفه ای می توانند تنظیمات و پیکربندی اولیه را انجام دهند. این سرویس گوگل بر روی آی پی های 8.8.8.8 و 8.8.4.4 کار می کند. شما می توانید به جای قرار دادن DNS سیستم یا گوشی خود بر روی اتوماتیک، این اعداد را به جای آن وارد کنید. چرا که وقتی سیستم در حالت اتوماتیک DNS دریافت کند، به سراغ اولین DNS سرور یعنی DNS مربوط به ISP شما می رود.

3. Quad9

Quad9 یک DNS تازه کار در اینترنت است که از آگوست 2016 سرویس DNS سریع و رایگان ارائه می دهد.

این شرکت با جمع‌آوری اطلاعات از «انواع منابع عمومی و خصوصی» توانایی مسدود کردن دامنه‌های مخرب را دارد. هنوز مشخص نیست این منابع چه هستند، اما وب سایت کواد9 مدعی است از این منابع برای دفع تهدیدهای دسامبر 2018 و همچنین مسدود کردن محتوای مستهجن استفاده می کند.

با این حال، هیچ بحثی در مورد کیفیت عملکرد Quad9 وجود ندارد. DNSPerf در حال حاضر از نظر سرعت و میانگین پاسخدهی سرورهای quad9 امتیاز 7 را برایش در نظر گرفته که اگرچه از DNS های کلادفلر و گوگل پائین تر است اما از کومودو بهتر است.

Quad9 در رتبه هشتم برای جستجوهای کاربران در آمریکای شمالی قرار دارد اما به طور کلی این سرویس هنوز هم عملکرد بهتری نسبت به سایر گزینه ها ارائه می دهد.

راهنمای راه‌اندازی آن کم است و آموزش‌هایی فقط برای آخرین نسخه‌های ویندوز و macOS وجود دارد. با این حال، توضیحات در آنها به خوبی ارائه شده اند، و فهمیدن اینکه چه کاری باید انجام دهید دشوار نیست.

برای تنظیم DNS سرور سیستم خود با quad9 این اعداد را قرار دهید: DNS servers: 9.9.9.9 and 149.112.112.112

4.OpenDNS

OpenDNS در سال 2005 تأسیس شد و در حال حاضر متعلق به سیسکو است، یکی از بزرگترین نام ها در DNS عمومی جهان به حساب می آید.

این سرویس رایگان مزایای زیادی را ارائه می دهد: سرعت بالا، 100٪ آپتایم، سایت های فیشینگ مسدود شده به طور پیش فرض، کنترل های اختیاری برای والدین، مسدود کردن وب سایت ها بر اساس نوع محتوا، همراه با پشتیبانی رایگان ایمیل در صورت بروز مشکل.

با خرید اشتراک بیزینس، امکان مشاهده سابقه فعالیت اینترنتی شما را تا سال گذشته فراهم می‌کنند و می‌توانند به صورت اختیاری سیستم شما را با اجازه دسترسی به وب‌سایت‌های خاص قفل کنند. این ویژگی‌ها برای یک کاربر معمولی ویژگی‌های ضروری نیستند، اما اگر علاقه دارید، می‌توانند با هزینه‌ای ناچیز از آن شما باشند.

اگر هنوز در حال استفاده از DNS قدیمی هستید، می توانید بلافاصله با پیکربندی مجدد دستگاه خود برای استفاده از سرورهای نام OpenDNS شروع کنید. شما می توانید DNS های اصلی و ثانویه خود را با اعداد زیر تنظیم کنید: Primary, secondary DNS servers: 208.67.222.222 and 208.67.220.220

5. Comodo Secure DNS

همانطور که انتظار داشتیم، Comodo Secure DNS تمرکز زیادی روی امنیت دارد. کومودو نه تنها سایت‌های فیشینگ را مسدود می کند، بلکه در صورت تلاش برای بازدید از سایت‌های دارای بدافزار، نرم‌افزارهای جاسوسی، حتی دامنه‌های پارک شده که ممکن است شما را با تبلیغات (پاپ‌آپ‌ها، پاپ‌آندرها و موارد دیگر) فریب دهند، هشدار می‌دهد. علاوه بر این، می توانید سرویس Comodo Dome Shield را امتحان کنید، که ویژگی های جالب امنیتی را به Comodo Secure DNS اضافه می کند.

Comodo ادعا می‌کند که سرویسش هوشمندتر از حد متوسط ​​است، همچنین تلاش‌ها برای بازدید از دامنه‌های پارک شده یا «در حال استفاده» را شناسایی می‌کند و شما را به‌طور خودکار به جایی که واقعاً می‌خواهید بروید، هدایت می‌کند.

متأسفانه، آمار Comodo چندان چشمگیر نبود، و در آزمایشات ما، میانگین زمان تبدیل نام به IP یا همان رزولوشن، حدود 72 میلی ثانیه بود که در مقایسه با موارد قبلی ضعیف تر ارزیابی می شود.

همانطور که گفته شد، اگر به دنبال یک لایه امنیتی اضافی از فیلتر وب هستید، Comodo ممکن است همچنان جذاب باشد. در وب سایت پشتیبانی از این سرویس کومودو، دستورالعمل های کوتاه اما مفیدی در مورد راه اندازی سرویس در رایانه های شخصی ویندوز، مک ها، روترها و کروم بوک ها دارد.

شما می توانید از این DNS به شکل زیر استفاده کنید:

Primary, secondary DNS servers: 8.26.56.26 and 8.20.247.20

در انتها توجه شما را به بنچمارکی از سرعت DNS ها مختلف جلب می نمائیم.

ارسال نظر