تراشه 7 نانومتری TSMC به گل سرسبد قطعات موبایلی تبدیل می شود!

رسانه کلیک - به دلیل افزایش سفارشات از سوی شرکت هایی مانند کوالکام، مدیاتک و هواوی، سرعت تولید تراشه 7 نانومتری TSMC تا حد ممکن بالا می رود.

تراشه 7 نانومتری TSMC به گل سرسبد قطعات موبایلی تبدیل می شود!

شرکت TSMC که اخیرا همکاری موفقیت آمیزی در تولید پردازنده A11 Bionic اپل داشته، به تازگی با انبوهی از سفارشات از سوی شرکت های غول دنیای تکنولوژی روبرو شده و به این ترتیب، سرعت تولید تراشه 7 نانومتری TSMC توسط مدیران این کمپانی تا حد امکان افزایش پیدا کرده است.

کمپانی هایی مانند کوالکام، مدیاتک و هواوی اخیرا سفارشات مورد نیاز خود را به مسئولان شرکت یاد شده ارائه کرده اند. هر سه شرکت به عنوان تولیدکنندگان تراشه های Fabless در دنیا شناخته می شوند و تا به حال، موفق به تولید چیپست هایی نشده اند که به صورت تمام و کمال توسط آنها ساخته شده باشد. برخی دیگر از مشتریان نیز پردازنده های 10 نانومتری را کنار گذاشته و به صورت مستقیم سراغ تراشه 7 نانومتری TSMC رفته اند.

تولید انبوه پردازنده 7 نانومتری TSMC که با عنوان N7 از آن یاد می شود، از سه ماهه دوم سال 2018 آغاز شده و به نظر می رسد که فروش این محصول در سه ماهه چهارم سال جاری حدود 20 درصد افزایش پیدا کند. بد نیست بدانید که تراشه N7+ شرکت تی اس ام سی سال آینده از راه می رسد که با بهبودهایی در زمینه تکنولوژی لیتوگرافی EUV همراه خواهد بود. از طرف دیگر نیز سامسونگ در حال آماده سازی است تا تولید ترشه 7 نانومتری EUV خود را در نیمه دوم سال 2018 آغاز کند.

لورا هو مدیر شرکت TSMC در اظهارات خود به این موضوع اشاره کرد که حدود 19 درصد از درآمد این کمپانی در سه ماهه اول سال جاری به پردازنده های 10 نانومتری تعلق گرفته که این رقم در سه ماهه چهارم احتمالا به 10 درصد می رسد. تراشه 7 نانومتری TSMC از لحاظ مصرف انرژی در جایگاه بسیار بهتری نسبت به نسل پیشین خود قرار می گیرد.

در نهایت باید به این موضوع اشاره کنیم که شرکت یاد شده مسئولیت تولید پردازنده 7 نانومتری A12 اپل را نیز بر عهده دارد که شاهد قرارگیری این قطعه سخت افزاری در آیفون های سال 2018 خواهیم بود.

ارسال نظر