آغاز تولید چیپست اپل A13 از سوی شرکت TSMC

رسانه کلیک - شرکت TSMC تولید چیپست اپل A13 را آغاز کرده است. این تراشه در آیفون های 2019 این شرکت مورد استفاده قرار می گیرد.

آغاز تولید چیپست اپل A13 از سوی شرکت TSMC

شرکت TSMC تنها تامین کننده چیپست اپل A13 محسوب می شود. بر اساس گزارشی جدید از سوی بلومبرگ، تولید آزمایشی این تراشه از سوی TSMC آغاز شده و از پایان ماه جاری میلادی، این پردازنده به تولید انبوه می رسد.

این پردازنده بر اساس فرآیند 7 نانومتری تولید می شود و از لیتوگرافی پیشرفته EUV بهره می برد. انتظار می رود چیپست اپل A13 در مقایسه با پردازنده کنونی اپل، A12 بایونیک قدرت بیشتری در اختیار کاربران قرار دهد و همچنین مصرف انرژی کمتری داشته باشد.

بر اساس اطلاعات اخیر، اپل در سال 2019 از دو آیفون قدرتمند و یک گوشی هوشمند ضعیف تر رونمایی می کند ( آیفون های 2019 با ساختار آنتن جدیدی از راه می رسند ). در سال گذشته میلادی شاهد معرفی گوشی های آیفون XS و XS مکس به عنوان پرچمداران اپل و آیفون XR به عنوان گوشی اقتصادی این شرکت بودیم.

رندرهای آیفون XI

آیفون های 2019 از طراحی مشابه با نسل کنونی بهره می برند، با این تفاوت که اپل برای آن ها دوربین اصلی سه گانه و دوگانه در نظر می گیرد. انتظار می رود آیفون XS و XS مکس 2019 دارای دوربین اصلی سه گانه به همراه سنسور اولترا واید باشند و آیفون XR 2019 به دوربین اصلی دوگانه با سنسور تله فوتو مجهز شود ( رندرهای آیفون XR 2019 خبر از دوربین اصلی دوگانه می دهد ).

در صورتی که گزارش های اخیر صحت داشته باشند، کاربران می توانند توسط آیفون های 2019 به صورت وایرلس سایر محصولات را شارژ کنند ( آیفون های 2019 همراه با شارژر 18 واتی به فروش می رسند ). برای مثال این گوشی های هوشمند قادر به شارژ نسل دوم ایرپاد اپل خواهند بود. در گذشته شاهد حضور این فناوری در محصولات هواوی و سامسونگ بودیم.

ارسال نظر