وسترن دیجیتال از هارد دیسک UltraStar HS14 با ظرفیت ۱۴ ترابایت رونمایی کرد

رسانه کلیک - وسترن دیجیتال از جدیدترین محصول خود، هارد دیسک UltraStar HS14 رونمایی کرده که دارای ظرفیت حافظه ۱۴ ترابایتی است.

وسترن دیجیتال از هارد دیسک UltraStar HS14 با ظرفیت ۱۴ ترابایت رونمایی کرد

هرچه سیستم‌های محاسباتی پیشرفت کرده و میزان عملکردشان افزایش می‌یابد، نیاز برای فضای ذخیره‌سازی نیز بیشتر می‌شود. این فضا برای ذخیره‌سازی اطلاعات پردازش شده مورد نیاز است و به همین علت باید همراه با پیشرفت پردازشگرها، حافظه‌هایی با ظرفیت بالاتر نیز معرفی شود.

در این راستا، شرکت‌هایی وجود دارند که وعده عرضه حافظه‌هایی با تکنولوژی‌های مبتنی بر مغناطیس داده‌اند. وسترن دیجیتال یکی از این شرکت‌ها است که با استفاده از تکنولوژی MAMR می‌خواهد حافظه‌هایی تا سقف ۴۰ ترابایت را در اختیار کاربران قرار دهد.

البته هنوز با زمان عرضه چنین حافظه‌ای فاصله زیادی داریم، اما وسترن دیجیتال هارد دیسک UltraStar HS14 را معرفی کرده تا خلأ موجود پر شود. هارد دیسک UltraStar HS14 دارای ظرفیت ۱۴ ترابایتی است.

چنین مشخصاتی باعث شده است تا هارد دیسک UltraStar HS14 به تراکم حافظه ۱۰۳۴ گیگابیت در هر اینچ مربع برسد. رسیدن به چنین تراکمی از طریق استفاده از فناوری SMR (ضبط مغناطیسی پوششی) صورت گرفته است. تکنولوژی SMR به شیارهای روی پلاتر اجازه می‌دهد تا روی یکدیگر قرار گیرند. با قرار گرفتن شیارها روی هم و افزایش حجمشان، فضای میان شیارها کاهش پیدا می‌کند. چنین اقدامی به سازندگان هارد دیسک اجازه می‌دهد تا محصولاتی با ظرفیت حافظه بالاتری بسازند.

این هارد دیسک که فضای درون آن با گاز هلیوم پر شده است، دارای سرعت چرخش دیسک ۷۲۰۰ RPM (دور در دقیقه) است و از ۵۱۲ مگابایت حافظه کش بهره می‌برد. عمر مفید هارد دیسک UltraStar HS14 حدود ۲.۵ میلیون ساعت خواهد بود که البته با ۵ سال خدمات پس از فروش همراه می‌شود.

قیمت و زمان عرضه هارد دیسک UltraStar HS14 هنوز مشخص نیست. این محصول از هر دو رابط SATA و SAS پشتیبانی کرده و می‌تواند اطلاعات را با سرعت ۲۳۳ مگابایت بر ثانیه انتقال دهد.

ارسال نظر