نگاهی به عملکرد سنسور اثر انگشت درون نمایشگر گوشی های هوشمند

رسانه کلیک - در حالی که انتظار می رود سال آینده میلادی محصولات زیادی به سنسور اثر انگشت درون نمایشگر مجهز شوند، برخی از شرکت ها در گوشی های خود از این ویژگی استفاده کرده اند.

نگاهی به عملکرد سنسور اثر انگشت درون نمایشگر گوشی های هوشمند

سنسور اثر انگشت یکی از مهم ترین قطعات در گوشی های هوشمند محسوب می شود که با معرفی آن انقلابی در امنیت این محصولات ایجاد شد. به تازگی برخی شرکت ها موفق شده اند این اسکنر را به زیر نمایشگر منتقل کنند.

میت RS پورشه دیزاین اولین گوشی هوشمند هواوی با سنسور اثر انگشت درون نمایشگر محسوب می شود ( گوشی هواوی میت RS پورشه دیزاین معرفی شد؛ سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر ). در این مطلب به بررسی اسکنر اثر انگشت این محصول می پردازیم، در ادامه با کلیک همراه باشید.

سنسور اثر انگشت معمولی و سنسور اثر انگشت درون نمایشگر

از ورود اولین گوشی هوشمند مجهز به سنسور اثر انگشت به بازار چند سال زمان می گذرد. در ابتدا این اسکنر تنها در جلوی دستگاه قرار می گرفت با این حال برخی شرکت ها این سنسور را به پنل پشتی و فریم محصولات خود منتقل کردند.

از سال گذشته میلادی تولیدکنندگان اسمارت فون تصمیم گرفتند محصولات خود را با طراحی تمام صفحه معرفی و روانه بازار کنند. حذف حاشیه های اطراف نمایشگر باعث می شود که محلی برای قرارگیری سنسور اثر انگشت بر روی پنل جلویی دستگاه وجود نداشته باشد.

بسیاری از شرکت ها برای دستیابی به طراحی تمام صفحه تصمیم به حذف دکمه هوم از محصولات خود گرفتند. در این میان برخی از کمپانی ها این اسکنر را به پنل پشتی و بعضی دیگر به زیر نمایشگر منتقل کردند. به گفته IHS Markit در سال آینده نزدیک به 100 میلیون گوشی هوشمند به سنسور اثر انگشت درون نمایشگر خود مجهز می شوند.

در حال حاضر محصولات بسیار کمی به این ویژگی مجهز شده اند. از این دستگاه ها می توان به ویوو X20 Plus UD و هواوی میت RS پورشه دیزاین اشاره کرد ( ویوو X20 Plus UD اولین گوشی هوشمند مجهز به سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر سرانجام به بازار رسید ). انتظار می رود سامسونگ پرچمداران سال آینده خود را به این فناوری مجهز کند.

سنسور اثر انگشت درون نمایشگر چگونه کار می کند؟

هواوی اطلاعات فنی در رابطه با این فناوری و همچنین نام شرکت تامین کننده این اسکنر را منتشر نکرده است. در گذشته شرکت کوالکام از فناوری خود در زمینه سنسورهای اثر انگشت قرار گرفته شده در زیر نمایشگر رونمایی کرده بود با این حال اطلاعات دقیقی از آن را در اختیاز رسانه ها قرار نداده است.

هواوی میت RS پورشه دیزاین به نمایشگر AMOLED مجهز شده است. با توجه به گزارش ها دستگاه های مجهز به پنل امولد می توانند از سنسور اثر انگشت درون نمایشگر استفاده کنند.

فناوری مورد استفاده در پرچمدار هواوی قادر به تشخیص محل قرارگیری انگشت است و رنگ ناحیه مورد نظر به آبی تغییر می کند. زمانی که کاربر انگشت خود را بر روی نمایشگر قرار می دهد سنسور مورد استفاده در آن یک تصویر از اثر انگشت تهیه می کند. این اثر انگشت با نمونه ذخیره شده در گوشی مقایسه شده و در صورت مطابقت قفل دستگاه باز می شود.

در صورتی که اثر انگشت فرد با نمونه ذخیره شده در دستگاه مطابقت نداشته باشد قفل دستگاه باز نشده و گوشی می لرزد. هواوی امکان ذخیره چند اثر انگشت توسط میت RS پورشه دیزاین را فراهم کرده است. اثر انگشت کاربر توسط یک فرآیند بسیار ساده توسط دستگاه ذخیره می شود، البته افراد باید انگشت خود را مقداری بر روی صفحه نمایش فشار دهند.

استفاده لذت بخش

سنسور اثر انگشت درون نمایشگر هواوی میت RS پورشه دیزاین سرعت بالایی دارد. با این حال اسکنرهای عادی و همچنین سیستم شناسایی چهره عملکرد سریع تری را از خود نشان می دهند. یکی از مزیت های سنسور اثر انگشت درون نمایشگر مربوط به محل قرارگیری آن است. این سنسور محل خاصی از دستگاه را اشغال نمی کند.

نظر شما در رابطه با سنسور اثر انگشت درون نمایشگر چیست؟ آیا این تکنولوژی در آینده نزدیک می تواند جایگزین سنسورهای بیومتریک رایج در بازار شود؟ نظر خود را با ما و دیگر کاربران وب‌سایت در میان بگذارید.

ارسال نظر