eSIM چیست و آیا شرکت مخابراتی از آن پشتیبانی می کند؟

بالاخره شاهد مرگ سیم کارت های فیزیکی هستیم؛ آیفون 14 جدید برای شبکه تلفن همراه به eSIM نیاز دارد و این که سایر گوشی‌های هوشمند نیز از این روش پیروی کنند، فقط مسئله زمان است. متأسفانه، ممکن است شرکت مخابراتی شما هنوز eSIM را پشتیبانی نکند.

eSIM چیست و آیا شرکت مخابراتی از آن پشتیبانی می کند؟

eSIM چیست؟
تقریباً هر تلفن همراهی که در 25 سال گذشته ساخته شده، برای خدمات تلفن همراه به سیم کارت متکی است. این قطعه کوچک پلاستیکی "ماژول هویت مشترک" است که شامل شماره تلفن شما می شود، اما مهمتر از آن، تأیید می کند که شما مشتری پرداخت کننده یک شرکت مخابراتی هستید. بدون سیم کارت، نمی توانید تماس برقرار کنید یا به شبکه های تلفن همراه متصل شوید.

استاندارد سیم کارت توانسته بیش از دو دهه دوام بیاورد و به دلایل خوبی - بسیار ساده است. هر کسی می‌تواند سیم‌کارت را از گوشی خود خارج کند، آن را در دستگاه جدیدی بچسباند و بلافاصله سرویس تلفن همراه خود را منتقل کند. اما سیم کارت های فیزیکی از نظر فنی قدیمی هستند. ما دیگر نیازی به چسباندن قطعات پلاستیکی به گوشی‌هایمان نداریم و خوب یا بد، به نقطه‌ای رسیده‌ایم که ایده سیم‌کارت فیزیکی بسیاری از کاربران گوشی‌های هوشمند را گیج یا مرعوب می‌کند.

استاندارد eSIM نسبتا جدید برداشتی مدرن از "ماژول هویت مشترک" است. اساساً، تلفن‌هایی که از eSIM پشتیبانی می‌کنند می‌توانند تا پنج «سیم کارت مجازی» را به طور همزمان مدیریت کنند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که یکی از این "سیم کارت های مجازی" را با نصب یک نمایه eSIM از شرکت مخابراتی خود فعال کنید.

فرآیند استانداردی برای نصب این پروفایل‌های سیم کارت وجود ندارد. اما در بیشتر موارد، یک اپلیکیشن را دانلود می‌کنید، یک کد QR را اسکن می‌کنید یا از وبسایت شرکت مخابراتی خود دیدن می‌کنید تا موارد را تنظیم کنید. ممکن است لازم باشد برای تکمیل این فرآیند با شرکت مخابراتی خود تماس بگیرید، اگرچه برخی از شرکت‌های مخابراتی از «انتقال سریع eSIM» پشتیبانی می‌کنند که به شما امکان می‌دهد همه کارها را خودتان انجام دهید.

در تئوری، استاندارد eSIM باید کارها را هم برای مشتریان و هم برای اپراتورها ساده کند. ثبت نام برای یک ارائه دهنده تلفن همراه جدید فقط چند دقیقه طول می کشد، زیرا نیازی به رفتن به فروشگاه یا منتظر رسیدن سیم کارت از طریق نامه ندارید. و اگر از چندین ارائه دهنده استفاده می کنید، می توانید بدون دست زدن به سیم کارت فیزیکی بین شبکه های آنها جابجا شوید.

اما یکی از بزرگترین موانع eSIM، حداقل برای کاربران اولیه، پشتیبانی اپراتور خواهد بود. بسیاری از اپراتورها، به ویژه آنهایی که خارج از آمریکا هستند، به سادگی eSIM را پیاده سازی نکرده اند. پشتیبانی از پروتکل انتقال سریع eSIM حتی نادرتر است، زیرا تنها پنج شرکت آمریکایی خدمات انتقال سریع را ارائه می دهند.

مزایای eSIM چیست؟
برای افراد معمولی، eSIM یک ارتقاء بی‌صدا کیفیت زندگی است. می‌توانید از هر کجا یک تلفن بخرید و آن را از طریق یک برنامه، کد QR یا وب‌سایت به شبکه شرکت مخابراتی خود متصل کنید. نیازی به پیوند سیم کارت از تلفن قدیمی خود یا مراجعه حضوری به اپراتور نیست. (اگرچه ممکن است لازم باشد برای تکمیل این فرآیند با شرکت مخابراتی خود تماس بگیرید، زیرا در حال حاضر تنها تعداد کمی از اپراتورها از انتقال سریع eSIM پشتیبانی می کنند.)

به‌علاوه، eSIM می‌تواند زمان لازم برای تعویض اپراتور را کاهش دهد. نیازی نیست از فروشگاه فیزیکی بازدید کنید یا منتظر دریافت سیم کارت از طریق نامه باشید - فقط دستورالعمل‌های شرکت مخابراتی خود را برای راه‌اندازی eSIM در خانه دنبال کنید. مسافران بین‌المللی نیز می‌توانند از eSIM بهره ببرند، زیرا این سیم کارت به طور همزمان حداکثر پنج سیم کارت مجازی را پشتیبانی می‌کند. برای مثال، اگر به آلمان سفر می کنید، می توانید بدون قرار دادن یک سیم کارت کوچک ظریف در چمدان خود، به شبکه یک شرکت مخابراتی محلی در تلفن خود بپیوندید.

چندین امتیاز کوچک اما قابل توجه دیگر برای eSIM وجود دارد. سازندگان تلفن می‌توانند باتری‌های بزرگ‌تر یا سایر قطعات را با حذف سینی سیم‌کارت فیزیکی در تلفن‌های خود بچسبانند. و اگر از eSIM استفاده می کنید، نیازی به نگرانی در مورد سیم کارت معیوب ندارید.

معایب eSIM چیست؟
با وجود مزایای فراوان، تغییر به eSIM برای برخی افراد، به ویژه کاربران قدرتمند، ناامید کننده است. و در شرایط خاص، افراد متوسط به دلیل سیم کارت با مشکل مواجه خواهند شد. بزرگترین نقطه ضعف eSIM این است که می تواند (از قضا) تعویض دستگاه ها را سخت تر کند. اگر چندین تلفن بدون سینی سیم سیم‌کارت فیزیکی دارید، باید مراحل تنظیم eSIM شرکت مخابراتی خود را طی کنید تا از یک تلفن به تلفن دیگر جابجا شوید.

متأسفانه افراد عادی ممکن است با خراب شدن گوشی هوشمند خود با این مشکل مواجه شوند. در تجربه ما، اکثر مردم زمانی که به طور موقت به یک تلفن قدیمی یا قرض گرفته شده سوئیچ می کنند، با سیم کارت ها آشنا می شوند. فرآیند eSIM کمی اوضاع را پیچیده می‌کند، زیرا نمی‌توانید سیم‌کارت را فقط از تلفن خراب خود پیوند بزنید - باید یک فرآیند آنلاین را طی کنید که ممکن است نیاز به ورودی روی صفحه از دستگاه خراب شما داشته باشد.

سرویس‌های انتقال eSIM شرکت‌های مخابراتی نیز ممکن است با عرضه یک تلفن جدید محبوب بیش از حد بارگیری شوند. این ممکن است شما را مجبور کند هنگام راه‌اندازی یک دستگاه کاملاً جدید چند ساعت صبر کنید، البته، ما هیچ مدرکی دال بر از کار افتادن خدمات انتقال eSIM نداریم. در حالی که eSIM سفرهای بین‌المللی را آسان‌تر می‌کند، می‌تواند کار را برای کاربران اولیه دشوار کند.

تعداد بسیار کمی از اپراتورهای خارج از آمریکا از eSIM پشتیبانی می کنند. تا زمانی که استاندارد eSIM در همه جا فراگیر شود، مسافران بین المللی با تلفن های فقط eSIM ممکن است مجبور شوند از داده های رومینگ گران قیمت در مناطق خاصی استفاده کنند.

کدام شرکت‌های مخابراتی از eSIM پشتیبانی می‌کنند؟
اکثر اپراتورهای بزرگ آمریکایی از استاندارد eSIM پشتیبانی می کنند. اما اگر با "سه نفر بزرگ" نیستید، احتمال کمی وجود دارد که برای استفاده از داده تلفن همراه یا برقراری تماس به سیم کارت فیزیکی نیاز داشته باشید. و این ممکن است به معنای انتظار برای خرید آیفون 14 جدید باشد. به گفته اپل، لیست اپراتورهای آمریکایی که در حال حاضر از eSIM پشتیبانی می کنند، به شرح زیر است:

AT&T (از انتقال سریع پشتیبانی می کند)
C Spire (از انتقال سریع پشتیبانی می کند)
T-Mobile (از انتقال سریع پشتیبانی می کند)
US Cellular (از انتقال سریع پشتیبانی می کند)
Verizon Wireless (از انتقال سریع پشتیبانی می کند)
Boost Mobile
Cellcom
Credo Mobile
FirstNet
H2O Wireless
Spectrum Mobile
Straight Talk
Strata
Tracfone
Xfinity Mobile
توجه داشته باشید که تنها پنج مورد از این اپراتورها در حال حاضر از پروتکل انتقال سریع پشتیبانی می کنند. بدون انتقال سریع، باید با شرکت مخابراتی خود تماس گرفته تا بتوانید eSIM را در گوشی هوشمند تنظیم کنید.

ارسال نظر