Lovelace اسم رمز نسل بعدی GPU های انویدیا

انویدیا معماری GPU نسل بعدی خود را در ماه سپتامبر در میان شایعات در مورد RTX 4090 معرفی خواهد کرد.

انویدیا در حال آماده شدن برای معرفی معماری GPU نسل بعدی خود با نام رمز Lovelace است. Ampere معماری فعلی GPU است که پردازنده‌های گرافیکی سری RTX 30 انویدیا را ساپورت می‌کند. پس از اینکه تورینگ با اولین کارت‌های RTX در سال 2018 معرفی شد، اکنون انتظار می‌رود انویدیا جزئیات معماری گرافیکی Lovelace خود را در GTC 2022 در ماه سپتامبر ارائه کند.

هوانگ مدیر عامل انویدیا در حالی که در مورد کاهش تقاضای پردازنده‌های گرافیکی بازی صحبت می‌کرد، گفت: «ما در چند ماه آینده از این مشکل عبور خواهیم کرد و با معماری جدید خود وارد سال آینده خواهیم شد. "من مشتاقانه منتظرم تا ماه آینده در GTC بیشتر در مورد آن به شما بگویم."

با این حال، اعلام معماری جدید GPU به این معنی نیست که ما بلافاصله پردازنده‌های گرافیکی سری RTX 40 را خواهیم دید. پیشتر نیز انویدیا ابتدا معماری Ampere خود را برای مراکز داده رونمایی کرد، و ماه‌ها بعد کارت‌های سری RTX 30 خود را برای مشتریان عرضه کرد. همیشه یک تاخیر جزئی بین اعلام معماری و راه اندازی GPU مصرف کننده وجود دارد.

در هر صورت، شایعات همچنان حاکی از کار انویدیا بر روی پردازنده‌های گرافیکی RTX 4080 و RTX 4090 هستند. هیولا RTX 4090 در ابتدا به عنوان یک نسخه در ماه ژوئیه شایعه شده بود، که می تواند عملکرد بهتری را نسبت به کارت های موجود RTX 3090 و حتی RTX 3090 Ti ارائه دهد.

دلیل اینکه RTX 30-series و 40-series احتمالاً به طور همزمان با هم در بازار وجود دارند این است که Nvidia پردازنده های گرافیکی زیادی ساخته است. در حال حاضر به دلیل موجودی اضافی مجبور به تعدیل قیمت‌های خرده‌فروشی شده است. خرابی بازار کریپتو بر تقاضای پردازنده های گرافیکی تأثیر گذاشته است و این موجودی اضافی پیش بینی اینکه چه زمانی کارت های سری RTX 40 انویدیا در قفسه ها قرار می گیرد را دشوارتر می کند.

کنفرانس GTC 2022 انویدیا در 19 تا 22 سپتامبر برگزار می شود و سخنرانی اصلی جنسن هوانگ در 20 سپتامبر در ساعت 8 صبح به وقت ظهر / 11 صبح به وقت شرقی برگزار می شود. هوانگ می‌گوید: «من مشتاقانه منتظر کنفرانس ماه آینده GTC هستم، جایی که ما پیشرفت‌های جدید RTX را به اشتراک می‌گذاریم که گرافیک سه‌بعدی را در بازی‌ها به نمایش می گذارد. ما پیشرفت‌های مستمر هوش مصنوعی، و ساخت متاورس، و نسل بعدی اینترنت را به اشتراک می‌گذاریم.

ارسال نظر