پردازنده Surge S2 شیائومی وارد رقابت با چیپست های بالارده می شود

رسانه کلیک - شیائومی در حال همکاری با TSMC برای معرفی نسل دوم پردازنده های اختصاصی خود است. پردازنده Surge S2 شیائومی یک چیپست بالارده محسوب می شود.

پردازنده Surge S2 شیائومی وارد رقابت با چیپست های بالارده می شود

در سال 2017 شرکت شیائومی از اولین گوشی هوشمند خود، شیائومی Mi 5C با پردازنده اختصاصی Surge S1 رونمایی کرد. به نظر می رسد این شرکت در حال تلاش برای توسعه نسل دوم این پردازنده است.

در حالی که Surge S1 یک پردازنده میان رده محسوب می شود، شایعات پردازنده Surge S2 شیائومی را یک چیپست بالارده می دانند. تراشه Surge S1 قادر به رقابت با پردازنده های اسنپدراگون 625 و مدیاتک هلیو P20 بود. با این وجود به نظر می رسد شیائومی Surge S2 را برای رقابت با پردازنده Kirin 960 شرکت هواوی توسعه می دهد. از این پردازنده در هواوی P10 و میت 9 استفاده شده است.

بر اساس گزارش هایی که به تازگی در اینترنت منتشر شده اند شرکت شیائومی میزان سفارشات خود به تولیدکنندگان تایوانی را افزایش داده است. در میان تولیدکنندگان شرکت های TSMC و فاکسکان نیز به چشم می خورند. در قراردادی که شیائومی با TSMC منعقد کرده پردازنده Surge S2 نیز حضور دارد.

حضور پردازنده Surge S2 شیائومی در قرارداد این شرکت با TSMC به معنای آن است که شیائومی در حال توسعه نسل جدید پردازنده های اختصاصی خود با کمک TSMC است. شایعات به تولید این پردازنده با لیتوگرافی 16 نانومتری TSMC اشاره می کنند ( مشخصات پردازنده شیائومی Surge S2 برملا شد ).

پردازنده Surge S2 شیائومی به هشت هسته پردازشی مجهز می شود. این چیپست از 4 هسته Cortex-A73 با حداکثر فرکانس 2.2 گیگاهرتز و 4 هسته Cortex-A53 با حداکثر فرکانس 1.8 گیگاهرتز بهره می برد. در این چیپست از پردازنده گرافیکی Mali G71 MP8 استفاده خواهد شد.

این پردازنده از حافظه داخلی UFS 2.1 و رم LPPDR4 پشتیبانی می کند. نسل اول این پردازنده به موفقیت بزرگی دست پیدا نکرد که البته شاید یکی از دلایل اصلی آن عدم استفاده از Surge S1 در دستگاه های مختلف باشد. این چیپست تنها قدرت Mi 5C را تامین می کند.

ارسال نظر