چرا آذری جهرمی همیشه اظهار بی اطلاعی می‌کند؟

رسانه کلیک - در حالی که این روزها خبرهایی در رابطه با رفع فیلتر تلگرام با آی پی روسیه به گوش می رسد، آذری جهرمی همانند بسیاری از اتفاقات در این رابطه نیز اظهار بی اطلاعی می کند!

چرا آذری جهرمی همیشه اظهار بی اطلاعی می‌کند؟

طی روزهای اخیر خبری در رابطه با رفع فیلتر تلگرام در بسیاری از سایت ها خودنمایی می کند ( آیا رفع فیلتر دائمی تلگرام با تغییر آی پی به روسیه امکان پذیر است؟ ). ماجرای فیلتر تلگرام به اردیبهشت سال گذشته بازمی گردد. اردیبهشت ماه سال گذشته دادستانی تهران دستور قضایی مسدود کردن تلگرام را صادر و اعلام کرد که شرکت‌های ارائه دهنده خدمات اینترنتی از تاریخ ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ مکلف به مسدودسازی وب سایت و اپلیکیشن تلگرام هستند.

با وجود فیلترینگ این اپلیکیشن، به گزارش مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران بیش از 47 درصد کاربران استفاده از این پیام رسان را کنار نگذاشته و همچنان کاربر وفادار تلگرام هستند. تخمین زده می‌شود حدود ۴۰ میلیون کاربر ایرانی مشترک تلگرام باشند.

در ادامه وزیر جوان کابینه با اعلام این موضوع که در تلاش است در رابطه با این موضوع پیگیری کند تا تلگرام فیلتر نشود، تلاش کرد تا به موفقیت برسد اما در نهایت با عنوان اینکه تصمیم گیری در این رابطه به عهده او نیست نقطه پایانی بر این موضوع گذاشته شد.

پیام رسان تلگرام در جدیدترین نسخه برای کاربران روسیه ضد فیلتر شده است. این بدین معناست که نسخه جدید تلگرام نیاز به فعال بودن اپلیکیشن جداگانه فیلترشکن ندارد و با امکانی که در درون خود آن تعبیه شده است، کاربران می‌توانند اقدام به ارسال و دریافت پیام‌ کنند. کاربران ایرانی نیز با تغییر آی پی خود به کشور روسیه می توانند از این امکان استفاده کرده و به تلگرام ضد فیلتر دسترسی داشته باشند.

اما نکته‌ای که در این میان خودنمایی می‌کند، اظهار بی اطلاعی آذری جهرمی نسبت به این خبر است. در حالی که این خبر در مواردی به تیتر یک برخی خبرگزاری ها درآمده، وزیر ارتباطات کشور در جریان این موضوع قرار نگرفته است!

محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران در خصوص شایعات مبنی بر رفع فیلتر تلگرام با استفاده از IP روسی که چند روزی است در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود، اظهار بی‌اطلاعی کرد و با عنوان «بنده در جریان نیستم» سعی کرد بر این موضوع نقطه پایان بگذارد.

این در حالی است که پیشتر در جریان و روند فیلتر سایت های دانلود فیلم نیز وزیر ارتباطات در واکنش‌های اعتراضی کاربران فضای مجازی عنوان کرده بود در این رابطه اطلاعی ندارد و با نوشتن «من هیچ کاره ام!» سعی کرده بود جواب پرسش‌ها را بدهد!

این موضوع که وزیر ارتباطات یک کشور در رابطه با مسائل مهم و خصوصا بحث های داغ روز اظهار بی‌اطلاعی می کند، یک طرف ماجراست! اما سوالی که در این میان مطرح می شود این است: چرا وزیر راتباطات یک کشور باید در جریان تمام مسائل مهم خود را کنار کشیده و دائما اظهار بی اطلاعی کند؟ آیا نباید در این رابطه کمی دقیق تر و مسئولانه‌تر عمل کرده و تا جای ممکن پاسخگو باشد و یا حداقل اینکه خود را از گود بیرون نکشیده و همیشه اظهار بی اطلاعی نکند؟

نظر شما در این رابطه چیست؟ آیا فکر می کنید سیاست آذری جهرمی در رابطه با موضوعات داغ روز، سیاست درستی است؟ نظر خود را با ما و دیگر کاربران در میان بگذارید.

ارسال نظر