احراز هویت فرزند بر اساس نام مادر در دستور کار خدمات دولت الکترونیک قرار گرفت

رسانه کلیک – سازمان فناوری اطلاعات ایران، در راستای لزوم به رسمیت شناختن نقش و حقوق مادر به عنوان یکی از والدین، خواستار اصلاح و بهبود عملکرد برخی از خدمات دولت الکترونیکی در کشور و ارایه خدمات الکترونیکی احراز هویت فرزند بر اساس نام مادر شد. این سازمان بر لزوم یکپارچه‌سازی و انسجام خدمات دولت الکترونیکی در این زمینه تاکید کرده و چنین فرایندی را گامی به سوی ارتقای کیفیت خدمات دولت الکترونیک دانست.

احراز هویت فرزند بر اساس نام مادر در دستور کار خدمات دولت الکترونیک قرار گرفت

به گزارش کلیک، به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان فناوری اطلاعات ایران؛ مدت‌ها است که نبود نام مادر در داده‌های مرکز ملی تبادل اطلاعات (NIX) در مواردی از قبیل سرپرستی خانوار توسط مادر، باعث بروز مشکلات عدیده و ایجاد نارضایتی‌هایی می‌شود. ازاین‌روی، مدیران این سازمان معتقدند که ارایه خدمات الکترونیکی احراز هویت فرزند بر اساس نام مادر، باید به صورت یکپارچه و انسجام یافته مورد بررسی قرار بگیرد.

برنامه دولت الکترونیکی برای اجرایی شدن طرح احراز هویت فرزند بر اساس نام مادر چیست؟

سازمان فناوری اطلاعات ایران، قصد دارد با ارایه وب سرویس‌های مختلف، ارتباط میان فرزند و مادر بر بستر گذرگاه‌ خدمات دولت الکترونیک (GSB) و گذرگاه عمومی خدمات دولت الکترونیک (PGSB) را در راس کار خود قرارداده و برای پیشبرد اهداف خویش در این راستا به همکاری سازمان ثبت احوال کشور نیاز خواهد داشت.

مدیران این سازمان بر این باورند که ارایه این خدمات، علاوه بر این که گامی اساسی در جهت احترام به نقش مادر به شمار می‌رود، ارتقای کیفیت خدمات دولت الکترونیک را نیز در بردارد.

طرح احراز هویت فرزند بر اساس نام مادر، با توجه به مشکلات زنانی که نان‌آور خانواده بوده و به تنهایی بار سرپرستی فرزند خود را به دوش می‌کشند، مطرح شده است. نبود نام پدر و مشکلات صدور شناسنامه برای این کودکان آینده مبهمی را رقم می‌زند که امید است با اجرایی شدن این طرح، باری از دوش مادران تنها برداشته شود.

ارسال نظر